SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Roszady we władzach Viaplay Group. Nowy szef w Polsce

Viaplay Group wprowadza nowy model zarządzania, mający poprawić efektywność operacyjną. Za działalność koncernu w Polsce będzie odpowiadał Peter Nørrelund, który niedawno wrócił do koncernu.

Peter Nørrelund Peter Nørrelund

Nowy model zarządzania Viaplay Group ma być bardziej oparty na rodzimych dla koncernu rynkach skandynawskich. Za każdy będzie odpowiadał osobny zespół menedżerski, zajmujący się działalnością operacyjną i strategią, w tym wynikami sprzedażowymi, kosztami, realizacją treści, marketingiem i kwestiami pracowniczymi. Pozostałe procedury korporacyjne mają zostać przeanalizowane i dostosowane do nowego modelu.

Dyrektorem operacyjnym Viaplay Group w Szwecji i Finlandii tymczasowo będzie Jørgen Madsen Lindemann, który na początku czerwca zastąpił Andersa Jensena jako szef koncernu. Firma szuka menedżera, który będzie zarządzał tymi dwoma rynkami na stałe.

Lars Bo Jeppesen dołączy do Viaplay Group z początkiem sierpnia, będzie wiceprezesem wykonawcy i dyrektorem operacyjnym w Danii i Islandii, a Kenneth Andresen został tymczasowym dyrektorem generalnym w Norwegii. Natomiast Peter Nørrelund, który niedawno wrócił do koncernu na stanowisko wiceprezesa wykonawczego oraz szefa sportu i rozwoju biznesu sportowego, będzie nadzorował działalność w Holandii, Polsce, krajach bałtyckich i Wielkiej Brytanii.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W zespole zarządzającym Viaplay Group będą też pełniący funkcje wiceprezesów Enrique Patrickson (dyrektor finansowy, szef strategii i przejęć), Philip Wågnert (dyrektor technologiczny i produktowy), My Perrone (dyrektor działu prawnego), Matthew Hooper (dyrektor pionu korporacyjnego), Vanda Rapti (dyrektor dystrybucji treści i oferty Viaplay Select) oraz Christian Albeck (dyrektor pozyskiwania treści).

Nowy model będzie obowiązywał od początku lipca. Viaplay Group podkreśla, że przyniesie to poprawę efektywności operacyjnej, koncentrację na najważniejszych ofertach produktowych oraz przyspieszy trwający przegląd działalności i wyników finansowych firmy. Dane dotyczące jego wpływu na swoje finanse koncern przedstawi najpóźniej 20 lipca.

- Weryfikujemy konkurencyjność wszystkich naszych działań i wprowadzimy niezbędne zmiany, aby podwyższyć wydajność i poprawić zwrot z naszych inwestycji w treści i technologie - komentuje Jørgen Madsen Lindemann.

Viaplay obniżyła prognozy

Platforma Viaplay w pierwszym kwartale br. osiągnęła wzrost liczby subskrybentów o 325 tys. do 7,64 mln, najwięcej zyskała w Holandii i Polsce. Na koniec ub.r. miała w naszym kraju ponad 1,2 mln klientów. W ofercie platformy są transmisje m.in. piłkarskiej ligi angielskiej, niemieckiej, Ligi Europy i Ligi Konferencji, ligi NHL i wyścigów Formuły 1.

Na początku czerwca, wraz ze zmianą swojego prezesa, Viaplay Group podała niższe niż w ostatnim okresie prognozy na drugi kwartał br.: spodziewa się, że platforma Viaplay zanotuje ok. 4,5-4,6 mld koron szwedzki przychodów i 250-300 mln koron straty operacyjnej w ujęciu porównywalny, a na koniec czerwca ma mieć 7,7 mln subskrybentów.

Firma w komunikacie wyliczyła też stojące przed nią wyzwania: obniżył się popyt na rynku subskrypcyjnym - zarówno w Skandynawii, jak i pozostałych krajach jej działania. Ponadto w Skandynawii pogorszyła się sytuacja w reklamie telewizyjnej i radiowej, firma w mniejszym stopniu ograniczyła koszty, a niekorzystne dla niej zmiany kursów walut utrzymają się do końca br.

Dołącz do dyskusji: Roszady we władzach Viaplay Group. Nowy szef w Polsce

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Krasawica
Krótko mówiąc, biznes się sypie.
Nic dziwnego: zły produkt, słabująca technika, promocja ,,pełna emocji" (cytat za panną, która do V. przeszła z Eski).
Dramat.
21 6
odpowiedź
User
bigos
Krótko mówiąc, biznes się sypie.
Nic dziwnego: zły produkt, słabująca technika, promocja ,,pełna emocji" (cytat za panną, która do V. przeszła z Eski).
Dramat.

Nic się nie sypie, będą coraz mocniejsi.
0 0
odpowiedź