SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rosną wpływy reklamowe Grupy RMF i Polskiego Radia

W sierpniu br. Grupa RMF cennikowo zarobiła z reklam prawie o połowę więcej niż rok wcześniej, a Polskie Radio – jedną trzecią więcej. Pozostali główni nadawcy zanotowali mniejsze wzrosty wpływów reklamowych.

W sierpniu br. cennikowe wpływy reklamowe polskich stacji radiowych (bez autopromocji) wyniosły 170,18 mln zł, czyli o 22,9 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Kantar Media (dawniej Expert Monitor) dla portalu WIrtualnemedia.pl. Oznacza to, że w drugim wakacyjnym miesiącu rynek wzrósł w skali rok do roku o ponad jedną piątą – w lipcu br. dynamika zmiany tych przychodów wyniosła 22,1 proc. (więcej na ten temat). Natomiast w całym I półroczu br. cennikowe wpływy reklamowe polskich stacji radiowych były o 13,9 proc. większe niż rok wcześniej (więcej na ten temat).


 

Cennikowe wpływy reklamowe nadawców radiowych (bez autopromocji)
  VIII.2010 VIII.2009
Grupa RMF 59 093 115 zł 40 373 149 zł
Eurozet 41 034 677 zł 37 820 266 zł
Grupa Radiowa Time 36 594 381 zł 32 357 113 zł
Agora 17 813 470 zł 15 641 925 zł
Polskie Radio 12 601 151 zł 9 302 947 zł
monitorowane stacje razem 170 180 523 zł 138 424 434 zł


Liderem rynku jest Grupa RMF, która „na papierze” w sierpniu br. zarobiła z reklam 46,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Dzięki temu pod względem wielkości tych przychodów wyraźnie „odskoczyła” Eurozetowi, którego cennikowe wpływy reklamowe w ubiegłym miesiącu były o 8,5 proc. większe niż w sierpniu ub.r. Drugim nadawcą, który z reklam zarobił w sierpniu br. zdecydowanie więcej niż rok wcześniej, jest Polskie Radio – jego przychody reklamowe wzrosły o 35,5 proc. To kolejny miesiąc, w którym cennikowe wpływy reklamowe tych firm zwiększyły się tak mocno w skali roku.

Z kolei Grupa Radiowa Agory „na papierze” w sierpniu br. zarobiła z reklam 13,9 proc. więcej niż rok wcześniej, a Grupa Radiowa Time – 13,1 proc. więcej.

Dołącz do dyskusji: Rosną wpływy reklamowe Grupy RMF i Polskiego Radia

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
fredo
taaaa propaganda sukcesu,a ludzi dalej zwalniają,bo kryzys..żenada panie Sołtys,żenada
0 0
odpowiedź
User
be
sukces sukcesem co nie przeszkadza zarobić jeszcze więcej :-(
0 0
odpowiedź
User
d1
Radio się zwija, ale zyski rosną. ciekawe.
20 12
odpowiedź