Robert Lewandowski kończy współpracę reklamową z Huawei
Piłkarz Robert Lewandowski nie będzie już reklamował chińskiego koncernu Huawei, zdecydował się zakończył trwającą od kilku lat współpracę. W weekend pojawiła się informacja, że Huawei pomaga władzom Rosji odpierać ataki cybernetyczne, firma temu zaprzecza.
Tomasz Zawiślak, menedżer Roberta Lewandowskiego, w oświadczeniu poinformował, że piłkarz decyzję o zakończeniu współpracy z Huawei podjął w poniedziałek, przekazano to chińskiej spółce.
- Tym samym realizacja wszelkich świadczeń promocyjnych została z naszej strony wstrzymana - zaznaczył Zawiślak.
O zakończony współpracy poinformowała też w komunikacie firma Huawei. - Huawei CBG Polska żałuje zakończenia partnerstwa z Robertem Lewandowskim. Doceniamy naszą długoletnią współpracę i życzymy mu samych sukcesów w przyszłości - podano.
Huawei zaprzecza informacji o współpracy z władzami Rosji
W niedzielę brytyjski tabloid „Daily Mail” napisał - powołują się na publikację w chińskim serwisie, którą już usunięto - że Huawei ma pomagać władzom Rosji w stabilizowaniu działania sieci internetowej, od rozpoczęcia inwazji na Ukrainę atakowanej przez grupy hakerskie z całego świata.
Podano, że Huawei zamierza oddelegować do tego 50 tys. specjalistów pracujących w jego biurach w Rosji (chiński koncern ma tam pięć centrów badawczych). Mają wykorzystywać do technologie takie jak sztuczna inteligencja czy rozpoznawanie twarzy.
Do informacji podanych przez „Daily Mail” w poniedziałek przed południem odniesiono się na polskim profilu twitterowym Huawei. - Huawei informuje, że publikacja Daily Mail na temat firmy to fake news. Zawarte w niej informacje są nieprawdziwe - stwierdzono.
Huawei informuje, że publikacja Daily Mail na temat firmy to fake news. Zawarte w niej informacje są nieprawdziwe.
— Huawei Mobile Poland (@huaweimobilepl) March 7, 2022
Robert Lewandowski krytykowany za reklamowanie Huawei
Publicyści komentujący na Twitterze artykuł „Daily Mail” szybko przypomnieli o współpracy reklamowej Roberta Lewandowskiego z Huawei.
- Robert Lewandowski staje przed najpoważniejszym wyzwaniem w swojej karierze - skomentował Szymon Jadczak z Wirtualnej Polski. - Poczekałbym na potwierdzenie doniesień. Inna sprawa to nie Huawei decyduje tylko zapewne rząd chiński - napisał Grzegorz Marczak z Antywebu.
- No uważam, ze rozwiąże ten kontrakt i będzie miał kolejkę chętnych na to miejsce…raczej baraże są większym wyzwaniem (zaplanowane na drugą połowę marca baraże o awans na mundial - przyp.) - ocenił prawnik i inwestor Bogusław Leśnodorski, były prezes i współwłaściciel Legii Warszawa.
Z kolei Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska, przypomniał swoją wypowiedź, że związki Huawei z chińskimi władzami od dawna są ryzykiem wizerunkowym dla Roberta Lewandowskiego. Zwrócił uwagę, że pod koniec 2020 roku współpracę z koncernem zerwał francuski piłkarz Antoine Griezmann, po tym jak IPVM i "Washington Post" napisały o wsparciu technologicznym Huawei dla chińskiego reżimu, oskarżanego o prześladowanie mniejszości Ujgurów.
Mniej więcej rok temu, po aferze z Griezmannem, analizując toksyczną relację Huawei – Lewandowski, i widząc po raz kolejny jego brak reakcji, tak to scharakteryzowałem..https://t.co/HMtEXiMssh pic.twitter.com/CcH0eFxKOC
— Grzegorz Kita 🇵🇱🇺🇦 (@grzegorz_kita) March 6, 2022
Robert Lewandowski reklamował Huawei przez sześć lat
Stałą współpracę z Huawei Robert Lewandowski zaczął jesienią 2015 roku, został ambasadorem marketingowym firmy w całej Europie Środkowo-Wschodniej i Skandynawii.
W kolejnych latach ambasadorami Huawei w Polsce zostały inne znane osoby, jesienią 2018 roku do tej grupy dołączyła żona Roberta Lewandowskiego - Anna.
Piłkarz występował w reklamach różnych urządzeń chińskiego koncernu, m.in. smartfonów, tabletów i smartwatchy. W ostatniej dużej kampanii, rozpoczętej w listopadzie ub.r., Robert Lewandowski promował smartfon Huawei nova 9. W reklamach serii innych nowych produktów oprócz Lewandowskiego wystąpili Lara Gessler, Paulina Krupińska, Maciej Musiał i Mikołaj Roznerski.
Dołącz do dyskusji: Robert Lewandowski kończy współpracę reklamową z Huawei