RMF FM zwiększa przewagę nad Radiem ZET. Jedynka z największym spadkiem
Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce należy do RMF FM. Największy wzrost zanotowało ZET Chilli, zaś najwięcej straciła Jedynka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od sierpnia do października 2015 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,8 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 5,98 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 14,2 proc., po spadku o 2,74 proc. Tym samym przewaga RMF FM nad Radiem ZET zwiększyła się z 8,8 pkt. proc. do 10,6 pkt. proc.
Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 9,4 proc., po spadku o 14,55 proc. - największym w zestawieniu.
Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 8 proc. Udział PR 3 poszedł do góry o 11,11 proc.
Pierwszą piątkę zamyka stacja VOX FM, której udział w badanym okresie wyniósł 3,5 proc. (wzrost o 2,94 proc.).
Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogło ZET Chilli, które zajęło 12. lokatę. Udział tej rozgłośni zwiększył się o 300 proc. do 0,4 proc.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) |
sierpień 2010 : paźdz. 2010 |
sierpień 2011 : paźdz. 2011 |
sierpień 2012 : paźdz. 2012 |
sierpień 2013 : paźdz. 2013 |
sierpień 2014 : paźdz. 2014 |
sierpień 2015 : październik 2015 |
RMF FM |
27,5% |
27,2% |
25,6% |
23,7% |
23,4% |
24,8% |
Radio Zet |
15,9% |
16,1% |
15,2% |
14,5% |
14,6% |
14,2% |
Jedynka |
12,4% |
11,1% |
12,0% |
11,1% |
11,0% |
9,4% |
Trójka |
7,3% |
8,2% |
7,9% |
7,2% |
7,2% |
8,0% |
VOX |
1,4% |
1,4% |
1,7% |
1,5% |
3,4% |
3,5% |
Radio Maryja |
1,7% |
2,1% |
2,7% |
2,2% |
1,9% |
1,9% |
TOK FM |
1,4% |
1,2% |
1,1% |
1,0% |
1,2% |
1,4% |
RMF Classic |
0,6% |
0,6% |
0,8% |
1,0% |
1,0% |
1,1% |
Antyradio |
- |
- |
- |
- |
0,6% |
1,1% |
Dwójka |
0,7% |
0,7% |
0,5% |
0,4% |
0,6% |
0,7% |
Czwórka |
0,2% |
0,4% |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
Zet Chili |
- |
- |
- |
- |
0,1% |
0,4% |
Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN |
0,2% |
0,1% |
0,2% |
0,1% |
0,1% |
0,2% |
Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) |
sierpień 2014 : październik 2014 |
listopad 2014 : styczeń 2015 |
luty 2015 : kwiecień 2015 |
maj 2015 : lipiec 2015 |
sierpień 2015 : październik 2015 |
RMF FM |
23,4% |
24,5% |
25,5% |
24,2% |
24,8% |
Radio Zet |
14,6% |
13,8% |
13,4% |
13,6% |
14,2% |
Jedynka |
11,0% |
9,9% |
9,3% |
9,8% |
9,4% |
Trójka |
7,2% |
7,2% |
7,3% |
7,9% |
8,0% |
VOX |
3,4% |
3,7% |
4,1% |
3,9% |
3,5% |
Radio Maryja |
1,9% |
2,0% |
1,8% |
1,8% |
1,9% |
TOK FM |
1,2% |
1,4% |
1,2% |
1,6% |
1,4% |
RMF Classic |
1,0% |
1,2% |
1,1% |
1,1% |
1,1% |
Antyradio |
0,6% |
0,8% |
1,0% |
1,1% |
1,1% |
Dwójka |
0,6% |
0,5% |
0,4% |
0,5% |
0,7% |
Czwórka |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
Zet Chili |
0,1% |
0,2% |
0,3% |
0,3% |
0,4% |
Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN |
0,1% |
0,1% |
0,3% |
0,2% |
0,2% |
N= |
21 103 |
20 943 |
21 026 |
20 972 |
21 017 |
Dołącz do dyskusji: RMF FM zwiększa przewagę nad Radiem ZET. Jedynka z największym spadkiem