Reklamy w TVP 15 proc. w dół. Najdroższe „M jak miłość” i „Wiadomości”
W cenniku reklamowym Telewizji Polskiej na styczeń spoty są średnio o 15 proc. tańsze niż rok wcześniej. Najwięcej trzeba zapłacić za reklamę przy „M jak miłość” i po „Wiadomościach”.
W ofercie reklamowej TVP na styczeń spot przed poniedziałkowym odcinkiem „M jak miłość” kosztuje 48 tys. zł (wszystkie podane w tekście kwoty to ceny netto reklam 30-sekundowych), a po nim - 43,4 tys. zł. Cena za emisję reklamy przy wtorkowym odcinku serialu wynosi odpowiednio 39,5 i 38,6 tys. zł. Przed rokiem za reklamę przy „M jak miłość” trzeba było zapłacić od 36,3 do 48,5 tys. zł.
Nieco tańszy dla reklamodawców jest inny serial TVP 2 - „ Barwy szczęścia”, przy których najdroższy spot kosztuje 33,9 tys. zł - 3,5 tys. mniej niż rok wcześniej. Na reklamę przed środowym odcinkiem „Rodzinka.pl” trzeba wydać 31,2 tys. zł (rok temu serial nie był jeszcze emitowany).
Natomiast cena reklamy przed pokazywaną przez TVP 1 w niedzielne wieczory „Blondynką” wynosi 25,7 tys. zł, czyli 5,8 tys. zł mniej niż w styczniu br. A za spot przed czwartkowym odcinkiem „Ojca Mateusza” trzeba zapłacić 24,7 tys. zł - 2 tys. zł więcej niż rok wcześniej.
W wieczornym paśmie informacyjnym TVP 1 najdroższe są reklamy po niedzielnym wydaniu „Wiadomości” - kosztują 46,7 tys. zł. To sporo mniej niż przed rokiem, kiedy za emisję spotu o tej porze trzeba było zapłacić nawet 72 tys. zł. Natomiast reklama przed programem Tomasza Lisa kosztuje 23 tys. zł, (1 tys. zł więcej niż rok wcześniej) a przed „Magazynem Ekspresu Reporterów” - 8,9 tys. zł (8,7 tys. mniej niż rok temu).
W styczniu TVP 1 pokaże kilka zawodów Pucharu Świata w skokach narciarskich, m.in. turnieje w Zakopanem 20 i 21 stycznia. Cena reklamy przy tej transmisji wynosi 25,2 tys. zł - o 4,8 tys. zł mniej niż przed rokiem. Za spot przed relacją z Gali Mistrzów Sportu zaplanowaną w TVP 1 w sobotę 7 stycznia trzeba zapłacić 23-23,6 tys. zł, a przed finałem mistrzostw Europy w piłce ręcznej (niedziela 29 stycznia w TVP 2) - 19,3 tys. zł.
Ogółem w styczniowym cenniku TVP 1 i TVP 2 spoty są średnio o 15,2 proc. tańsze niż rok wcześniej. We wtorek i środę można rezerwować czas reklamowy bezpośrednio z cenników, w czwartek możliwy będzie buking pakietów ratingowych, a w piątek - buking pakietów KZP.
Dołącz do dyskusji: Reklamy w TVP 15 proc. w dół. Najdroższe „M jak miłość” i „Wiadomości”