Reklamodawcy nie przekonani do serwisów społecznościowych
54 procent brytyjskich internautów korzystało w ubiegłym roku zserwisów społecznościowych.
Korzystanie z serwisów społecznościowych było trzeciąnajpopularniejszą czynnością wykonywaną w sieci przez użytkownikówinternetu z Wielkiej Brytanii - informuje na swojej stronieinternetowej eMarketer, powołując się na badanie firm SPA Researchi Synovate, przeprowadzone na zlecenie organizacji EuropeanInteractive Advertising Association (EIAA).
Popularniejsza była tylko poczta e-mail i internetowewyszukiwarki, z których w 2007 roku korzystało odpowiednio 89 i 88procent respondentów. Tymczasem za serwisami społecznościowymiznalazło się słuchanie radia online (43 procent) oraz pobieraniemuzyki (40 procent).
Pomimo tego, brytyjskie firmy nie były za bardzo skłonne dowydawania swoich pieniędzy na reklamę w społecznościowychportalach. Główną przyczyną jest tutaj fakt, że nie mają onekontroli nad tym gdzie i w jakim kontekście pojawiają się ichreklamy.
Sztandarowym przykładem jest tutaj sytuacja, w której największebrytyjskie firmy, takie jak Vodafone, First Direct, Halifax, VirginMedia, Prudential czy Automobile Association, wycofały w zeszłymroku swoje reklamy z Facebook, po tym jak zostały one umieszczonena stronach z treściami promującymi skrajnie prawicową partię.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Reklamodawcy nie przekonani do serwisów społecznościowych