POT o promocji turystycznej Polski w najbliższych latach
Poprawa konkurencyjności za granicą i stworzenie sprawnego systemu informacji turystycznej - to jedne z głównych założeń strategii turystycznej Polski na lata 2008-2015, przygotowanej przez Polską Organizację Turystyczną.
"Marketingowa Strategia Polski w sektorze turystyki na lata 2008- 2015" ma określać kierunki działań promocyjnych w zakresie turystyki z wykorzystaniem funduszy strukturalnych.
Jak poinformował na piątkowej konferencji prezes POT Rafał Szmytke, po raz pierwszy w jednym dokumencie połączono działania zarówno POT, jak i samorządów lokalnych, regionalnych organizacji turystycznych i branży turystycznej.
Podkreślił, że pomoże to w rozwiązaniu problemu związanego z brakiem środków na promocję. "Mamy szansę połączyć środki na promocję do wspólnych działań i osiągnąć efekt synergii, dzięki czemu będziemy dużo bardziej skuteczni, niż do tej pory" - zaznaczył prezes.
Z dokumentu wynika, że w ostatnich latach pozycja Polski na międzynarodowym rynku turystycznym znacznie się pogorszyła, głównie z powodu spadku liczby przyjazdów turystów z krajów sąsiednich (w ostatnich latach największy spadek dotyczy turystów z Ukrainy, Białorusi i Rosji). Udział Polski w międzynarodowych podróżach turystyczno-wypoczynkowych w Europie w 2007 r. wynosił 1,1 proc.
W opinii wiceprezesa POT Bartłomieja Walasa, głównym problemem Polski jest to, że ten kierunek nie jest modny. W naszym kraju jest mało rozrywek i atrakcji, które mogłyby zachęcić do przyjazdu potencjalnych turystów.
Jego zdaniem, należy skupić się przede wszystkim na tworzeniu i wzmacnianiu wizerunku Polski jako kraju atrakcyjnego i gościnnego dla turystów.
Prezes POT zapewnił, że podejmuje ona działania, mające na celu promocję Polski. Podkreślił, że przyczynia się do tego m.in. otwieranie ośrodków informacji turystycznej za granicą. Ostatnia taka placówka została otwarta w październiku 2008 r. w Kijowie.
Prezes powiedział, że w kwietniu br. rozpoczął się polski rok w Izraelu. Ma nadzieję, że emitowane tam spoty reklamowe pomogą w zmianie wizerunku Polski w oczach mieszkańców Izraela, którym nasz kraj kojarzy się przede wszystkim z holokaustem. "Staramy się pokazać Polskę nowoczesną, atrakcyjną" - podkreślił.
Budowę pozytywnego wizerunku Polski ma na celu również kampania w stacji CNN International. Dwa spoty promocyjne, emitowane na antenie CNN od 26 września do 14 grudnia, ukazują nasz kraj jako dynamiczny, nowoczesny i atrakcyjny turystycznie.
Dołącz do dyskusji: POT o promocji turystycznej Polski w najbliższych latach