SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat ma największe wpływy reklamowe

Polsat pozostaje jest liderem pod względem wpływów reklamowych, ale w październiku to zajmująca drugie miejsce TVN miała większy wzrost przychodów, bardzo zbliżając się do swojego głównego konkurenta. Najwięcej, bo prawie trzykrotnie swoje wpływy podniosła TV Puls.

Wpływy z reklam Polsatu w październiku br. wyniosły 394,5 mln zł i były o 28,6 proc. wyższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku - pokazują przygotowane dla Wirtualnemedia.pl dane TNS OBOP, które powstały na podstawie oficjalnych cenników i nie obejmują rabatów.

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się stacja TVN, która w zeszłym miesiącu zanotowała przychody reklamowe na poziomie 380 mln zł (o 47,6 proc. wyższe niż w październiku 2007 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 184,9 mln zł, czyli o 5,9 proc. wyższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP 2 - czwarta w rankingu - odnotowała spadek wpływów z reklam o 2,3 proc. do poziomu 123 mln zł.

Piątą lokatę zajęła stacja AXN, która była jednocześnie liderem kanałów tematycznych. W październiku br. jej przychody wyniosły 38,6 mln zł i były o 175,6 proc. wyższe niż rok temu.

Największy wzrost wpływów odnotowała zajmująca miejsce szóste TV Puls, która w zeszłym miesiącu zgarnęła z reklam 32,2 mln zł, co oznacza wzrost w stosunku do października 2007 roku o 298,1 proc.

Liderem pod względem spadku przychodów był natomiast kanał Polsat Sport. Jego wpływy zmalały o 63,6 proc. do 12,2 mln zł, co dało mu 15. pozycję w zestawieniu.


X 2008 ZMIANA
Polsat 394 473 950 zł 28,6%
TVN 379 506 054 zł 47,6%
TVP1 184 913 835 zł 5,9%
TVP2 123 012 047 zł -2,3%
AXN 38 616 555 zł 175,6%
TV Puls 32 239 926 zł 298,1%
TV4 27 005 297 zł -26,0%
TVN 24 23 806 808 zł -6,3%
TVN Siedem 21 553 188 zł 77,3%
MTV Polska 17 372 070 zł -16,9%
VIVA Polska 15 229 820 zł -10,1%
Hallmark 13 729 735 zł 112,2%
Discovery 13 630 990 zł 22,2%
TVP INFO 13 179 110 zł 27,2%
Polsat Sport 12 173 800 zł -63,6%
4fun TV 12 109 987 zł 33,0%
Cartoon Network 11 912 640 zł 17,1%
Jetix 11 545 290 zł -3,6%
Tele 5 10 553 067 zł -6,1%
National Geographic Channel 10 370 170 zł 91,1%


X 2007

Polsat 306 848 032 zł
TVN 257 084 106 zł
TVP1 174 659 931 zł
TVP2 125 963 933 zł
AXN 14 011 513 zł
TV Puls 8 097 539 zł
TV4 36 508 256 zł
TVN 24 25 404 820 zł
TVN Siedem 12 155 485 zł
MTV Polska 20 914 535 zł
VIVA Polska 16 939 630 zł
Hallmark 6 471 109 zł
Discovery 11 159 030 zł
TVP INFO 10 362 125 zł
Polsat Sport 33 410 100 zł
4fun TV 9 106 409 zł
Cartoon Network 10 168 990 zł
Jetix 11 970 334 zł
Tele 5 11 241 561 zł
National Geographic Channel 5 425 362 zł

Unilever Polska, Procter and Gamble Operations Polska i US Pharmacia to firmy, które przeznaczyły najwięcej na reklamę w telewizji w październiku 2008 roku.


X 2008
UNILEVER POLSKA 75 753 457 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS 55 727 718 zł
US PHARMACIA 38 935 530 zł
POLKOMTEL 37 113 260 zł
HENKEL 36 709 143 zł
PTK CENTERTEL 35 453 560 zł
FERRERO POLSKA 33 226 530 zł
NESTLE POLSKA 32 685 261 zł
DANONE 30 485 175 zł
L`OREAL POLSKA 23 360 118 zł
GLAXOSMITHKLINE 21 758 503 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 20 554 894 zł
MASTER FOODS POLSKA 19 559 800 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA 18 365 185 zł
GRUPA ŻYWIEC 17 826 017 zł
KRAFT FOODS 16 659 151 zł
ITI HOLDINGS 16 416 618 zł
PKO BP 14 601 040 zł
P4 14 100 508 zł
RECKITT BENCKISER 13 625 860 zł

X 2007
UNILEVER - BESTFOODS 40 715 506 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 36 001 861 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS 33 719 455 zł
L`OREAL POLSKA 25 477 162 zł
POLKOMTEL 23 833 103 zł
FERRERO POLSKA 23 347 421 zł
DANONE 23 225 601 zł
NESTLE POLSKA 17 887 273 zł
US PHARMACIA 16 727 677 zł
HENKEL 16 054 352 zł
COLGATE - PALMOLIVE 15 804 723 zł
WRIGLEY'S 14 544 834 zł
PTK CENTERTEL 13 972 144 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA 13 060 533 zł
P4 12 778 759 zł
GLAXOSMITHKLINE 12 671 093 zł
MASTER FOODS POLSKA 12 471 560 zł
GILLETTE POLAND 11 711 180 zł
TV PROMOTION GROUP 11 204 355 zł
RECKITT BENCKISER 11 095 960 zł

Dołącz do dyskusji: Polsat ma największe wpływy reklamowe

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl