Polsat i TVN zarabiają najwięcej z reklamy telewizyjnej. Nestle na czele reklamodawców, ostro w dół Aflofarm
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w marcu 2016 roku były o 9 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydało Nestle.
W marcu 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,12 mln spotów reklamowych, o 6,79 proc. więcej, niż w marcu 2015 roku. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 2,22 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 9,19 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 350,07 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 10,64 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 6,49 proc. do 277,96 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (150,71 mln zł; wzrost o 24,92 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (107,80 mln zł; do góry o 19,56 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 65,73 mln zł i wzrostem o 36,11 proc.
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała TTV - było to 74,20 proc. do 32,16 mln zł.
Stacja | Wpływy stacji (w zł) | |
marzec 2015 | marzec 2016 | |
Polsat | 316 402 510 | 350 069 685 |
TVN | 297 254 755 | 277 961 725 |
TVP1 | 120 644 943 | 150 709 800 |
TVP2 | 90 160 764 | 107 799 872 |
TV4 | 48 289 245 | 65 725 705 |
TVN24 | 47 137 244 | 56 696 534 |
TVN7 | 43 552 804 | 41 535 728 |
AXN | 42 275 274 | 39 590 451 |
TV PULS | 42 636 179 | 37 184 293 |
Stopklatka | 32 419 645 | 36 023 355 |
Discovery | 36 653 071 | 34 230 208 |
TTV - Twoja Telewizja | 18 463 797 | 32 164 259 |
Puls 2 | 18 947 890 | 30 289 525 |
TV6 | 20 244 333 | 29 197 450 |
National Geographic | 28 232 498 | 28 262 921 |
TLC | 27 253 687 | 28 153 066 |
Polsat2 | 22 589 470 | 26 193 850 |
Comedy Central | 25 562 408 | 25 502 840 |
TVN Style | 20 791 504 | 25 054 745 |
Investigation Discovery | 25 360 185 | 24 893 012 |
W marcu 2016 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 78,02 mln zł - wydało Nestle. Jego wydatki wzrosły rok do roku o 75,39 proc. Kolejne miejsca zajęły: Unilever (65,42 mln zł; do góry o 34,38 proc.) i US Pharmacia (61,48 mln zł; do góry o 107,68 proc.).
Korporacja | Wydatki (w zł) | |
marzec 2015 | marzec 2016 | |
NESTLE | 44 482 282 | 78 019 186 |
UNILEVER | 48 685 315 | 65 422 861 |
US PHARMACIA INC. | 29 601 680 | 61 476 601 |
AFLOFARM | 78 393 209 | 49 079 660 |
POLKOMTEL SA | 33 402 874 | 43 105 284 |
POLPHARMA | 25 206 900 | 42 593 376 |
JERONIMO MARTINS | 30 237 108 | 40 479 432 |
PEPSICO | 31 754 920 | 39 565 137 |
T-MOBILE POLSKA SA | 14 630 896 | 38 324 968 |
FERRERO | 36 186 845 | 37 382 191 |
PROCTER & GAMBLE | 28 758 345 | 37 077 897 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA | 29 201 423 | 31 346 695 |
MASPEX WADOWICE | 20 796 114 | 30 291 320 |
P4 | 34 150 996 | 30 077 066 |
LOREAL | 23 147 185 | 26 558 981 |
BEIERSDORF-LECHIA | 18 400 759 | 26 502 379 |
GRUPA ZYWIEC SA | 18 499 131 | 26 053 392 |
NOVARTIS | 13 533 776 | 23 929 395 |
CARREFOUR | - | 23 369 785 |
ORANGE SA | 47 858 272 | 22 272 056 |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Polsat i TVN zarabiają najwięcej z reklamy telewizyjnej. Nestle na czele reklamodawców, ostro w dół Aflofarm