Połowa Polaków w wieku 27-35 lat codziennie gra w gry wideo
Połowa Polaków w wieku od 27 do 35 lat poświecą swój wolny czas na gry wideo, w które gra codziennie – średnio od 1 do 2 godzin. Dzięki grom użytkownicy rozwijają myślenie strategiczne, wyobraźnię, a także zdolności manualne - wynika z badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych.
Prawie połowa ankietowanych (49%) potwierdziła, iż grywa w gry wideo w zasadzie codziennie i średnio poświęca na tę rozrywkę od 1 do 2 godzin. Do takiej formy spędzania wolnego czasu przyznaje się 42% przedstawicielek płci pięknej, w porównaniu do 52% mężczyzn. 14% badanych poświęca na granie ponad 20 godzin w tygodniu, a 6% grywa raz lub kilka razy do roku.
W odczuciu respondentów czas poświęcony na gry wideo stanowi niewielką część ich wolnego czasu. Częściej twierdzą tak kobiety (51% wobec 34% mężczyzn). Ponadto osoby grające codziennie przyznają, że zajmuje im to co najmniej połowę wolnego czasu (39% wobec 10% w grupie rzadziej grających).
Najpopularniejszym sprzętem do grania nie jest komputer stacjonarny (51%) lecz laptop, z którego korzysta w tym celu 62% ankietowanych. Na dalszych miejscach znalazły się smartfony (28%), konsole do gier (33%) oraz tablety (5%). 14% ankietowanych kobiet przyznaje, że nigdy nie grały w żadną grę na telefonie komórkowym. W przypadku gier dostępnych w internecie popularniejsze są gry przeglądarkowe niż gry na serwisach społecznościowych. W te ostatnie częściej grywają kobiety.
75% badanych przyznaje, że gry wideo pozwalają się im odprężyć po całym dniu, a dla 59% to dobry sposób na spędzenie wolnego czasu. Ale ta forma rozrywki to również sposób na rozwijanie wielu zdolności. 81% przyznaje, że granie rozwija u nich umiejętności strategicznego myślenia, a 76% osób w ten sposób poprawia swoją spostrzegawczość oraz zdolności percepcyjne, a także wyobraźnię (58%) oraz zdolności manualne (61%).
Wśród regularnych lub okazjonalnych graczy nieznacznie dominują bierne sposoby spędzania wolnego czasu, jednak w czołówce są również spacery (71%) i spotkania z przyjaciółmi (71%). Kobiety częściej oglądają telewizję (84% do 71% mężczyzn), czytają książki (77% do 58%) i chodzą na spacery (77% do 65%). Mężczyźni natomiast częściej niż kobiety uprawiają sport (48% do 28% kobiet) i chodzą do teatru (16% do 9%).
Jeżeli chodzi o zainteresowania, to ponad połowa badanych (64%) interesuje się bieżącymi wydarzeniami. Popularne są również zagadnienia związane z komputerami i internetem oraz kulinaria, które zwracają uwagę 58% osób. Na dalszych miejscach pojawiły się kultura i sztuka (52%), literatura (41%), nauka (40%) i sport (38%). Polityką oraz ekonomią interesuje się odpowiednio 32% i 30% respondentów.
Badanie zostało zrealizowane przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie firmy Samsung Electronics Polska metodą CAWI. Ankiety były wysyłane w dniach 20-21 września 2012 r. drogą mailową do osób zarejestrowanych w panelu badawczym IIBR. Analizą objęto grupę 350 osób w wieku 27-35 lat regularnie lub okazjonalnie grających w gry elektroniczne. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej, tak by pod względem cech demograficznych odpowiadała strukturze osób z grupy celowej. Za bazę referencyjną posłużyły wyniki badania IIBR-Omnibus GO96 zrealizowanego na przełomie października i listopada 2011 r.
Dołącz do dyskusji: Połowa Polaków w wieku 27-35 lat codziennie gra w gry wideo