Polacy słuchają radia codziennie, przed południem i w domu
Ponad połowa Polaków słuchających radia robi to w domu, wybierającw ciągu dnia jedną stację - pokazuje podsumowanie ubiegłorocznegobadania Radio Track. Przed południem radio jest popularniejszymmedium od telewizji.
77 proc., czyli 23 mln, spośród Polaków w wieku 15-75 lat słucharadia codziennie, a tylko 5 proc. rzadziej niż raz w tygodniu -pokazuje podsumowanie ubiegłorocznego badania Radio Trackprzeprowadzanego w falach miesięcznych przez Millward BrownSMG/KRC. Przeciętny odbiorca słucha radia przez 280 minut w ciągudoby - najczęściej (52 proc. wskazań) jednej stacji, a niecorzadziej dwóch (24 proc.).
55 proc. słuchaczy odbiera rozgłośnie w domu, 25 proc. w pracy,a 16 proc. w samochodzie. Radio jest najpopularniejsze przedpołudniem i wczesnym popołudniem, natomiast wieczorem ustępujemiejsca telewizji.
Wśród polskich radiosłuchaczy kobiety i mężczyźni stanowiąpołowy. 36 proc odbiorców tego medium ma od 40 do 59 lat, 30 proc.- od 25 do 39 lat, 20 proc. - od 15 do 24 lat, a 14 proc. - od 60do 75 lat. Najwięcej słuchaczy (48 proc.) ma średnie wykształcenie,a nieco mniej - wyższe (19 proc.), zawodowe (17 proc.) lubpodstawowe (15 proc.).
Badania Radio Track były w ubiegłym roku realizowane przezMillward Brown SMG/KRC w miesięcznych falach, w których ankietyprzeprowadzono łącznie wśród 91 867 Polaków w wieku 15-75 lat.
Dołącz do dyskusji: Polacy słuchają radia codziennie, przed południem i w domu