PiS wzywa do bojkotu Kompanii Piwowarskiej za “zimnego Lecha”
Europosłowie PiS nawołują do bojkotu marek Kompanii Piwowarskiej. Politycy są oburzeni umieszczonym pod Wawelem billboardem z hasłem „Zimny Lech”.
O ogromnym billboardzie piwa Lech znajdującym się pod samym Wawelem w Krakowie napisała w weekend „Rzeczpospolita”. Przypomnijmy, że marka od początku sezonu letniego jest reklamowana przez podkreślanie orzeźwienia, jakie zapewnia (więcej). W związku z czym na billboardzie – podobnie zresztą jak w spocie telewizyjnym – znalazło się hasło „Spragniony wrażeń? Zimny Lech”. „Rzeczpospolita” zwróciła uwagę, że taki slogan może być niestosowny w pobliżu grobu tragicznie zmarłego prezydenta Lecha Kaczyńskiego.
Do sprawy szybko odnieśli się na swoich blogach europosłowie Prawa i Sprawiedliwości. „‘Zimny Lech’ przekroczył Rubikon moralnej tandety i zwykłego chamstwa” – ocenił ostro Ryszard Czarnecki, określając umieszczenie billboardu z tym hasłem w pobliżu Wawelu jako nieprzyzwoitość i skandal. Polityk przekonuje, że odpowiedzialna za tę sytuację Kompania Piwowarska powinna zostać przykładnie ukarana. „Oni obawiają się tylko akcji społecznego, obywatelskiego bojkotu ich towarów, ich piwa. I dlatego - jako miłośnik piwa, jako jeden z wielu polskich piwoszy - publicznie oświadczam, że odtąd piwa Lech pić nie będę. Co więcej: namawiam do tego innych. Pijcie piwo, ale innych marek, innych browarów” – apeluje Czarnecki.
W serwisie Facebook powstała już grupa „Bojkot wyrobów Kompanii Piwowarskiej” skupiająca zwolenników pomysłu Ryszarda Czarneckiego. Z drugiej strony kilku blogerów publikujących w prawicowym serwisie Salon24.pl skrytykowało apel polityka jako przesadny i mało uzasadniony. Pojawiły się też opinie, że dzięki bojkotowi piwo Lech zyska jedynie darmowy rozgłos w mediach.
Do niekupowania produktów Kampanii Piwowarskiego zachęca również Marek Migalski, inny blogujący europoseł Prawa i Sprawiedliwości. Jednocześnie ocenia lokalizację i przekaz billboardu Lecha nieco spokojniej, biorąc pod uwagę, że nastąpił po prostu nieszczęśliwy przypadek, w którym nie było czyichś złych zamiarów. „Dla bardzo wielu osób ta specyficzna reklama piwa Lech może godzić w ich pamięć o zmarłym prezydencie. Jeśli więc producenci tego trunku mają dobre intencje, odstąpią od tej formy reklamy” – zaznaczył Migalski na swoim blogu.
Dołącz do dyskusji: PiS wzywa do bojkotu Kompanii Piwowarskiej za “zimnego Lecha”
LECH
co?
TY KU..o
czy nie powinno zamknąć się tego stadionu