Pilot media czyli trzy w jednym
Startuje nowa telewizja, tygodnik i wortal internetowy
Pilot Media to pierwszy tego rodzaju produkt multimedialny w Europie. Ruszył 10 lutego i składa się z trzech elementów: kanału telewizyjnego PILOT TV, dostępnego w sieciach kablowych i na platformie Polsat Cyfrowy, tygodnika PILOT TELEWIZYJNY oraz wortalu internetowego. W przedsięwzięciu bierze również udział RMF FM z którego serwisu informacyjnego będzie korzystał PILOT.
Pilot Media skierowany jest do osób w wieku 19-49 lat z miast powyżej 50 tysięcy mieszkańców o wykształceniu średnim i wyższym.
Produkt powstał dzięki zaangażowaniu Anteny 2 oraz funduszu inwestycyjnego Renaissance Partners. Całość inwestycji ocenia się na 3 miliony dolarów.
W Pilot Media zaangażowani są polscy inwestorzy: prezes zarządu Piotr Mroczyk (były dyrektor polskiego oddziału Rozgłośni Wolna Europa i były wiceprezes firmy internetowej Zephyr Telecommunications), wiceprezes zarządu Hanna Groniecka (pracowała jako dziennikarka Polskiego Radia), wiceprezes zarządu Bogusław Zięba (pełnił funkcję prezesa Wizji TV).
Pilot Telewizyjny to tygodnik informujący w układzie godzinowym o programach 47. polskich stacji telewizyjnych. Dzięki temu czytelnik dowie się jakie pozycje programowe zaczynają się o wybranej porze.
Na łamach gazety, która będzie wydawana w formacie zeszytowym, znaleźć będzie można przeczytać m.in. streszczenia 260 seriali, informacje muzyczne, ciekawostki ze świata telewizji, rozwiązać krzyżówkę nawiązująca do tematyki telewizyjnej. Redaktorem naczelnym tygodnika jest Ewa Biała, dotychczasowa szefowa dodatku telewizyjnego "Gazety Wyborczej". Planowana sprzedaż tygodnika to od 500 tysięcy do 600 tysięcy egzemplarzy.
Kanał Pilot dostępny będzie w sieciach kablowych, m.in. UPC, Aster City, Toya, Dami. Ekran kanału podzielony zostanie na trzy części. Dolna połowa to przewijający się program telewizyjny poszczególnych stacji. W górnych lewej połowie nadawane będą fragmenty programów różnych stacji oraz własne produkcje. Telewidz zobaczy "telewizję od kuchni". Reporterzy wraz z kamerami towarzyszyć będą aktorom i twórcom filmowym na planach zdjęciowych. Będzie można zobaczyć w jaki sposób realizowane są programy rozrywkowe i muzyczne. Nie zabraknie też mody, informacji o ważnych wydarzeniach i ludziach związanych z mediami. Prawa połowa ekranu przeznaczona zostanie na konkursy sms-owe, audio-tele oraz czat. Dyrektorem telewizji jest Jacek Januszyk.
Trzeci produkt to wortal internetowy, który prezentować będzie tematykę następnego wydania tygodnika Pilot. Nie zabraknie tu czatów z udziałem gwiazd oraz licznych konkursów. Stopniowo zawartość wortalu wzbogacana zostanie o nowe projekty, m.in. archiwum filmowe i repertuar kin.
Dołącz do dyskusji: