„Pierwsza miłość” hitem Polsatu. Serial zarobił 210 mln zł z reklam
Serial „Pierwsza miłość” w sezonie 2015/2016 gromadził średnio 1,98 mln widzów, o 80 tys. osób mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Obyczajowa produkcja Polsatu była liderem rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 209,63 mln zł.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od 31 sierpnia 2015 roku do 10 czerwca 2016 roku średnia widownia „Pierwszej miłości” wyniosła 1,90 mln osób. Przełożyło się na 15,94 proc. udziału Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 20,93 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Premierowe odcinki telenoweli na antenie stacji emitowane były w dni powszednie o godz. 18.00.
Najwięcej widzów zgromadził odcinek telenoweli pokazany 18 listopada ub.r. Oglądało go 2,47 mln widzów.
Trzy topowe odcinki
TOP 3 | Start | Koniec | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |||
18-11-2015 | 18:05:25 | 18:45:52 | 2 471 521 | 17,46% |
20-10-2015 | 18:00:29 | 18:46:12 | 2 391 198 | 18,54% |
16-11-2015 | 18:00:51 | 18:46:09 | 2 384 522 | 17,15% |
W porównaniu do poprzedniego sezonu „Pierwsza miłość” straciła 80 tys. widzów. Wówczas (tj. w okresie od 1 września 2014 roku do 5 czerwca 2015 roku) produkcję średnio śledziło 1,98 mln osób, a jej udział w rynku wynosił odpowiednio 16,21 proc. oraz 21,46 proc.
Polsat w paśmie emisji serialu zajął pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym. Wiceliderem w tym czasie była stacja TVN, nadająca wówczas „Szpital”, co przełożyło się na 14,57 proc. udziału. Trzecia była TVP1 („Klan”, „Świat się kręci” i „Wspaniałe stulecie: Sułtanka Kösem”; 13,81 proc.), a czwarta - TVP2 („Panorama”, „Sport telegram” i „Pogoda”; 11,16 proc.). Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.
Oglądalność na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | Wszyscy 16-49 | ||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
Polsat - Pierwsza miłość | 1 903 133 | 15,94% | 887 473 | 20,93% |
TVN | 1 738 775 | 14,57% | 622 369 | 14,68% |
TVP1 | 1 648 545 | 13,81% | 334 787 | 7,90% |
TVP2 | 1 332 583 | 11,16% | 327 095 | 7,72% |
Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków serialu pokazanych w sezonie 2015/2016 wyniosły 209,63 mln zł. W poprzednim sezonie uplasowały się one na poziomie 176,7 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
„Pierwsza miłość” nadawana jest na antenie Polsatu od 2004 roku. Nowe odcinki serialu będzie można oglądać od września.
Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w maju br. wyniósł 11,28 proc.
Dołącz do dyskusji: „Pierwsza miłość” hitem Polsatu. Serial zarobił 210 mln zł z reklam