SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Oskarowe reklamy tańsze niż rok temu

Cena jednej reklamy w trakcie zaplanowanej na 22 lutego ceremonii rozdania Oskarów wynosi 1,4 miliona dolarów, w porównaniu do 1,7 miliona dolarów przed rokiem.

Poprzez obniżenie ceny, transmitująca co roku galę za oceanem stacja ABC, chce przyciągnąć większą liczbę reklamodawców do wydarzenia, które przed rokiem zanotowało spory spadek oglądalności (32 miliony widzów wobec 39,9 miliona w roku 2007).

W październiku ubiegłego roku Amerykańska Akademia Filmowa postanowiła też, że po raz pierwszy od początku lat 50. ubiegłego wieku, kiedy ceremonia rozdania Oskarów zaczęła być transmitowana w telewizji, wytwórnie będą mogły w trakcie relacji na antenie ABC reklamować swoje filmy. Wcześniej nie było to możliwe z obawie przed tym, że wyglądałoby to tak, jakby wytwórnie miały wpływ na to kto zdobędzie Oskara.

Decyzja o otwarciu transmisji na pokazywanie reklam filmów została jednocześnie obwarowana wieloma ograniczeniami. Jedno z nich było takie, że dozwolone będą tylko te filmy, których premiera odbędzie się najwcześniej w ostatnim tygodniu kwietnia. Warunek ten sprawił, że wytwórnie nie były zainteresowane wykupem czasu reklamowego. Dlatego teraz Akademia zmieniła tę zasadę i orzekła, że promowany będzie mógł być każdy film, który swoją premierę będzie miał pod koniec lutego.

Reklamy filmów w trakcie transmisji z gali mogą przyczynić się do znaczącego wzrostu jej oglądalności. Z badania przeprowadzonego przez firmę Fandango wynika, że 41 procent Amerykanów jest bardziej skłonnych ją obejrzeć z tego względu.

źródło: Media Buyer Planner

Dołącz do dyskusji: Oskarowe reklamy tańsze niż rok temu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl