Otwarto pierwszy sklep Orlen w Ruchu, 40 placówek jeszcze w tym roku
W środę PKN Orlen otworzył pierwszą placówkę sklepowo-gastronomiczną pod marką Orlen w Ruchu. Do końca roku spółka chce mieć 40 takich punktów w całym kraju oraz postawi 500 własnych automatów do odbioru paczek.
Pierwszy Orlen w Ruchu, uruchomiony przy ulicy Grójeckiej 26 w Warszawie, zaprezentowali w środę Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen oraz Patrycja Klarecka, członek zarządu firmy ds. sprzedaży detalicznej.
W pierwszym Orlenie w Ruchu na klientów czeka oferta przekąsek słodkich, mięsnych i bezmięsnych, dań gotowych marki własnej Orlenu, a także kawy do wyboru z trzema syropami lub mlekiem roślinnym lub zwykłym. Kubki do kawy wydawane są w placówce bezdotykowo.
- Lokalizacja pierwszego punktu nie jest przypadkowa. To właśnie przy ulicy Grójeckiej przez wiele lat funkcjonował salon prasowy Ruch, który mocno wrósł w jej krajobraz. Przejęcie przez PKN Orlen spółki Ruch pozwoliło uratować to miejsce i przywrócić je mieszkańcom Warszawy w nowoczesnej, atrakcyjniejszej formie - mówi Daniel Obajtek.
40 sklepów Orlen w Ruchu
W tym roku powstanie 40 placówek Orlen w Ruchu w trzech typach: placówki w ciągach komunikacyjnych, wolnostojące i w typie kącików kawowych. W formacie A będą to ok. 20-metrowe obiekty, natomiast w formacie B ok. 60-70-metrowe obiekty, takie jak pierwszy udostępniony klientom w Warszawie.
Kąciki kawowe będą całkowicie zautomatyzowane, sprzedaż odbywać się będzie bezobsługowo. Zostaną one udostępnione w miejscach o szczególnie dużym natężeniu ruchu, m.in. na dworcach, w biurowcach, czy na lotniskach. Otwarcie pierwszego kącika planowane jest w sierpniu.
- Ten format powstał na bazie obserwacji trendów - mówiła Patrycja Klarecka.
- W ciągu czterech lat powstanie 900 punktów sprzedaży poza paliwowej. Planujemy mocny, dynamiczny rozwój detalu - mówił na konferencji Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.
Szef Orlenu dodał, że koncern przewiduje w tym roku zysk operacyjny w segmencie detalicznym w wysokości ponad 5 mld złotych, w porównaniu z osiąganymi obecnie 3 mld zł. W ten segment spółka do 2030 roku zainwestuje łącznie 11 mld złotych.
Zapraszamy na konferencję prasową inaugurującą formaty ORLEN w ruchu https://t.co/an6J7rCb0m
— ORLEN (@PKN_ORLEN) June 23, 2021
Jeszcze w te wakacje kolejne sklepy Orlen w Ruchu zostaną otwarte na wrocławskim lotnisku, w Bydgoszczy oraz przy wybranych stacjach metra w Warszawie. W planach są także lokalizacje w Zabrzu, Lublinie, Katowicach i Bytomiu.
Podczas konferencji prezes PKN Orlen zapowiedział także rozwój usług paczkowych spółki. W tym roku Orlen chce mieć 5 tysięcy punktów obioru paczek. Do końca września tego roku w kraju stanie 200 maszyn paczkowych Orlenu, a do końca grudnia ma ich być ich przeszło 500.
Orlen w Ruchu strategiczną marką koncernu
Jeszcze w grudniu ub.r. szef Orlenu Daniel Obajtek opowiadał, że najpóźniej na początku 2021 roku przedstawione zostaną trzy nowe formaty detaliczne, które będą prowadzone we współpracy z Ruchem. Podkreślał, że ta marka zostanie wzbogacona.
Więcej o planach konceptów Orlen w Ruchu paliwowy koncern informował w lutym tego roku. Pod marką Orlen w Ruchu miało działać 40 punktów. Koncept stanowić miał połączenie formatu gastronomicznego z prasowym.
- Uruchamiamy nową markę Orlen w Ruchu na bazie obecnych punktów Ruchu. W ciągu 5 lat chcemy mieć 900 punktów pod tą marką - mówił prezes Orlenu Daniel Obajtek.
Pod koniec stycznia br. Orlen rozpoczął proces rejestracji znaku towarowego „Orlen w Ruchu”. Znak ma być wykorzystywany do takich działalności, jak "sprzedaż detaliczna artykułów spożywczych, napojów, gotowych potraw, hot-dogów oraz prasy", jak również "usługi gastronomiczne, bary szybkiej obsługi. kawiarnie".
„Dzięki nowym formatom PKN ORLEN będzie mógł szerzej promować swoje marki i kultowe już produkty, jak na przykład kawa czy hot dogi” - informowało biuro prasowe Orlenu.
Orlen zarejestrował znak towarowy Orlen Paczka
PKN Orlen w marcu br. złożył w Urzędzie Patentowym wniosek o zastrzeżenie marki usługi Orlen Paczka. Tymczasem jeszcze w grudniu spółka informowała, że automaty do paczek staną w całej Polsce do końca 2021 roku. - Przyspieszenie jest uzasadnione, bo InPost, największy gracz w tym segmencie, coraz bardziej nam ucieka - mówiła portalowi Wirtualnemedia.pl anonimowo osoba z kręgów zarządu Orlenu.
Do końca tego roku korzystać będzie można w sumie już z ponad 5,5 tys. punktów sieci. Docelowo usługa odbioru i nadania paczek będzie dostępna w 10 tys. punktów, w tym 2 tys. automatach paczkowych - informowała spółka. Pierwszych 200 stanąć ma jeszcze w tym roku.
Spadek przychodów Ruchu, ponad 1,5 tys. punktów w Polsce
W ub.r. do Ruchu należało średnio 1 528 własnych kiosków i saloników prasowych, o 125 mniej niż rok wcześniej. Liczba punktów obsługiwanych przez firmę w zakresie kolportażu prasy zmalała o 933 do 12 886. Natomiast przeciętne zatrudnienie etatowe w grupie Ruch zwiększyło się o 12 etatów do 338.
W listopadzie ub.r. Ruch zakończył dwa przyspieszone postępowania układowe trwające od przełomu 2018 i 2019 roku. W ramach porozumień z wierzycielami, głównie wydawcami prasowymi, tym większym spłacił 15 proc. zaległych należności (łącznie 21,98 mln zł 25 wydawcom), a tym mniejszym - 50 proc. (10,55 mln zł 41 wydawcom).
Równocześnie w firmę zainwestowały Orlen oraz dwie spółki grupy PZU. Koncern paliwowy za akcje stanowiące 64,94 proc. jej kapitału wydał 130 mln zł. Po 14,49 proc. jej walorów objęły PZU i PZU Życie, 5,99 proc. ma kredytujący ją od lat Alior Bank, a 0,09 proc. - należąca do Aliora spółka Harberton.
Dołącz do dyskusji: Otwarto pierwszy sklep Orlen w Ruchu, 40 placówek jeszcze w tym roku
Ogólnie bardzo dobry... ruch.
Popieram.
Tylko nie zadław się tym jadem swoim.
BRAWO ORLEN!