Orange: przychód i zysk w górę. 979 tys. klientów usług telewizyjnych
Orange Polska wypracował w trzecim kwartale 946 mln zł zysku EBITDA po uwzględnieniu kosztów leasingu (EBITDAaL), o 22,4 proc. więcej niż przed rokiem. Wzrosła też liczba klientów internetu i usług mobilnych. Operator zakończył wrzesień z 979 tys. klientów usług telewizyjnych, w tym 495 tys. klientów IPTV i 484 tys. klientów telewizji satelitarnej (DTH).
Orange Polska podał, że z Orange Światłowodu korzysta 473 tys. klientów, a w III kwartale 2019 r. przybyło ich 39 tys. Sieć światłowodowa dociera do 141 miast.
Na koniec trzeciego kwartału operator dostarczał 2,59 mln usług internetu szerokopasmowego. Średnie miesięczne przychody z oferty ARPO - usług stacjonarnego internetu wzrosły kwartalnie o 0,3 zł do 55,2 zł.
W końcu września z pakietów konwergentnych Orange Love telekomu korzystało 1,33 mln osób indywidualnych, o 13 proc. więcej niż przed rokiem, a w sumie 1,66 mln.
W III kwartale liczba klientów konwergentnych pakietów usług Orange Love zwiększyła się do 1,33 mln osób indywidualnych, o 13 proc. więcej niż przed rokiem, a w sumie 1,66 mln. Na koniec września br. użytkownicy Orange Love stanowili 61% indywidualnych klientów korzystających z domowego internetu Orange, podczas gdy rok temu było to 55%. Wśród klientów mobilnych usług głosowych użytkownicy pakietów stanowią 49% (w porównaniu do 44% rok wcześniej). Na pakiety usług klienci miesięcznie wydają 103,4 zł - lekko urósł wskaźnik ARPO, czyli przychód na klienta.
Operator zakończył wrzesień z 979 tys. klientów usług telewizyjnych, w tym 495 tys. klientów IPTV i 484 tys. klientów telewizji satelitarnej (DTH).
99 tys. więcej abonentów usług mobilnych
Rośnie liczba klientów korzystających z najszybszych opcji domowego internetu. Na koniec września 2019 r. stanowili oni 38% wszystkich (rok temu było to 32%). Stało się tak głównie za sprawą internetu światłowodowego. Liczba klientów tej usługi wzrosła o 46% rok do roku.
W III kwartale br. do Orange dołączyło 88 tys. klientów abonamentowych usług mobilnych. Ponadto oferty na kartę wybrało 88 tys. nowych klientów.
Orange Polska pozyskał w trzecim kwartale 176 tys. klientów usług telefonii komórkowej netto - na koniec września baza operatora składała się z 15,14 mln kart SIM. Średnie miesięczne przychody operatora z oferty (ARPO) usług komórkowych wzrosły w trzecim kwartale o 0,2 zł do 20,3 zł.
Liczba klientów usług pakietowych Orange Polska wzrosła do 1,656 mln. Kwartalny wzrost liczby klientów wyniósł 28 tys.
2018 | 2019 | |||||
III kw. | IV kw. | I kw. | II kw. | III kw. | ||
LICZBA KLIENTÓW (tys.) | ||||||
-TELEFONIA KOMÓRKOWA (karty SIM) | 14 614 | 14 805 | 14 837 | 14964 | 15 140 | |
zmiana | 130 | 191 | 32 | 127 | 176 | |
--POST PAID | 9 853 | 9 922 | 9 970 | 10040 | 10 128 | |
zmiana | 63 | 69 | 48 | 70 | 88 | |
--PRE PAID | 4 761 | 4 883 | 4 867 | 4924 | 5 012 | |
zmiana | 67 | 122 | -16 | 57 | 88 | |
-STACJONARNE USŁUGI GŁOSOWE | 3 480 | 3 407 | 3 328 | 3259 | 3 186 | |
zmiana | -61 | -73 | -79 | -69 | -73 | |
-DOSTĘPY SZEROKOPASMOWE | 2 530 | 2 560 | 2 576 | 2 582 | 2 589 | |
zmiana | 24 | 30 | 16 | 6 | 7 | |
--ADSL | 1 200 | 1 149 | 1 098 | 1056 | 1 017 | |
zmiana | -38 | -51 | -51 | -42 | -39 | |
--VDSL | 484 | 503 | 522 | 527 | 525 | |
zmiana | 3 | 19 | 19 | 5 | -2 | |
--ŚWIATŁOWÓD | 324 | 366 | 399 | 434 | 473 | |
zmiana | 38 | 42 | 33 | 35 | 39 | |
--STACJONARNY DOSTĘP BEZPRZEWODOWY | 522 | 542 | 557 | 565 | 574 | |
zmiana | 20 | 20 | 15 | 8 | 9 | |
-TV | 921 | 943 | 958 | 972 | 979 | |
zmiana | 21 | 22 | 15 | 14 | 7 | |
-KLIENCI USŁUG PAKIETOWYCH | 1 483 | 1 547 | 1 592 | 1628 | 1 656 | |
zmiana | 47 | 64 | 45 | 36 | 28 | |
KWARTALNE ARPO* W ZŁ NA MIESIĄC | ||||||
-USŁUGI WYŁĄCZNIE KOMÓRKOWE | 21,7 | 20,9 | 20 | 20,1 | 20,3 | |
zmiana | 0 | -0,7 | -0,9 | 0,1 | 0,2 | |
--POST PAID BEZ M2M | 28,6 | 27,7 | 26,9 | 27 | 27,1 | |
zmiana | 0 | -0,9 | -0,8 | 0,1 | 0,1 | |
--PRE PAID | 12,6 | 12,2 | 11,4 | 12 | 12,1 | |
zmiana | 0,3 | -0,4 | -0,8 | 0,2 | 0,1 | |
-USŁUGI KONWERGENTNE | ||||||
DLA KLIENÓW INDYWIDUALNYCH | 103 | 101,9 | 101,4 | 101,9 | 103,4 | |
zmiana | 0,6 | -1,1 | -0,5 | 0,5 | 1,5 | |
-USŁUGI STACJONARNEGO DOSTĘPU | ||||||
WĄSKOPASMOWEGO | 36,2 | 36,5 | 36,3 | 36,2 | 36,2 | |
zmiana | -0,2 | 0, | -0,5 | -0,1 | 0 | |
- USŁUGI STACJONARNEGO DOSTĘPU | ||||||
SZEROKOPASMOWEGO | 56,4 | 56 | 55,5 | 54,9 | 55,2 | |
zmiana | -0,2 | -0,4 | -0,5 | -0,6 | 0,3 |
19 proc. więcej z usług konwergentnych, zysk EBITDAaL 22 proc. w górę
Przychody Orange Polska były w III kwartale 2019 roku o 4,3% wyższe niż rok wcześniej. Na wynik wpłynęły głównie rosnące przychody z usług konwergentnych (wyższe o 19% r/r) oraz z usług IT i integratorskich. Na te ostatnie złożył się zarówno wzrost organiczny (o 27% r/r), jak również wyniki BlueSoft za 4 miesiące. Na przychody Orange Polska pozytywnie wpłynęła także sprzedaż smartfonów oraz polepszający się trend w usługach mobilnych kupowanych poza pakietami: większa lojalność klientów oraz poprawiający się trend w przychodach na jednego klienta - ARPO.
Wskaźnik EBITDAaL wzrósł o 22,4%. Ten wynik to efekt wzrostu przychodów firmy, przyspieszenia spadku kosztów pośrednich działalności (o 5% r/r), a także zysku na sprzedaży nieruchomości przy ul. Nowogrodzkiej i św. Barbary w Warszawie. Odliczając ten ostatni czynnik, EBITDAaL wzrosła o 7,1% r/r w ujęciu kwartalnym oraz o 1,2% r/r licząc łączny wynik za 9 miesięcy.
Łączne zyski grupy ze sprzedaży aktywów wyniosły 218 mln zł wobec 44 mln zł kwartał wcześniej i 93 mln zł przed rokiem.
Dołącz do dyskusji: Orange: przychód i zysk w górę. 979 tys. klientów usług telewizyjnych