SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Orange: przychód i zysk w górę. 979 tys. klientów usług telewizyjnych

Orange Polska wypracował w trzecim kwartale 946 mln zł zysku EBITDA po uwzględnieniu kosztów leasingu (EBITDAaL), o 22,4 proc. więcej niż przed rokiem. Wzrosła też liczba klientów internetu i usług mobilnych. Operator zakończył wrzesień z 979 tys. klientów usług telewizyjnych, w tym 495 tys. klientów IPTV i 484 tys. klientów telewizji satelitarnej (DTH).

 

Orange Polska podał, że z Orange Światłowodu korzysta 473 tys. klientów, a w III kwartale 2019 r. przybyło ich 39 tys. Sieć światłowodowa dociera do 141 miast.

Na koniec trzeciego kwartału operator dostarczał 2,59 mln usług internetu szerokopasmowego. Średnie miesięczne przychody z oferty ARPO - usług stacjonarnego internetu wzrosły kwartalnie o 0,3 zł do 55,2 zł.

W końcu września z pakietów konwergentnych Orange Love telekomu korzystało 1,33 mln osób indywidualnych, o 13 proc. więcej niż przed rokiem, a w sumie 1,66 mln.

W III kwartale liczba klientów konwergentnych pakietów usług Orange Love zwiększyła się do 1,33 mln osób indywidualnych, o 13 proc. więcej niż przed rokiem, a w sumie 1,66 mln. Na koniec września br. użytkownicy Orange Love stanowili 61% indywidualnych klientów korzystających z domowego internetu Orange, podczas gdy rok temu było to 55%. Wśród klientów mobilnych usług głosowych użytkownicy pakietów stanowią 49% (w porównaniu do 44% rok wcześniej). Na pakiety usług klienci miesięcznie wydają 103,4 zł - lekko urósł wskaźnik ARPO, czyli przychód na klienta.

Operator zakończył wrzesień z 979 tys. klientów usług telewizyjnych, w tym 495 tys. klientów IPTV i 484 tys. klientów telewizji satelitarnej (DTH).

99 tys. więcej abonentów usług mobilnych

Rośnie liczba klientów korzystających z najszybszych opcji domowego internetu. Na koniec września 2019 r. stanowili oni 38% wszystkich (rok temu było to 32%). Stało się tak głównie za sprawą internetu światłowodowego. Liczba klientów tej usługi wzrosła o 46% rok do roku.

W III kwartale br. do Orange dołączyło 88 tys. klientów abonamentowych usług mobilnych. Ponadto oferty na kartę wybrało 88 tys. nowych klientów.

Orange Polska pozyskał w trzecim kwartale 176 tys. klientów usług telefonii komórkowej netto - na koniec września baza operatora składała się z 15,14 mln kart SIM. Średnie miesięczne przychody operatora z oferty (ARPO) usług komórkowych wzrosły w trzecim kwartale o 0,2 zł do 20,3 zł.

Liczba klientów usług pakietowych Orange Polska wzrosła do 1,656 mln. Kwartalny wzrost liczby klientów wyniósł 28 tys.

  

2018

 

2019

  
  

III kw.

IV kw.

I kw.

II kw.

III kw.

LICZBA KLIENTÓW (tys.)

      

-TELEFONIA KOMÓRKOWA (karty SIM)

 

14 614

14 805

14 837

14964

15 140

zmiana

 

130

191

32

127

176

--POST PAID

 

9 853

9 922

9 970

10040

10 128

zmiana

 

63

69

48

70

88

--PRE PAID

 

4 761

4 883

4 867

4924

5 012

zmiana

 

67

122

-16

57

88

-STACJONARNE USŁUGI GŁOSOWE

 

3 480

3 407

3 328

3259

3 186

zmiana

 

-61

-73

-79

-69

-73

-DOSTĘPY SZEROKOPASMOWE

 

2 530

2 560

2 576

2 582

2 589

zmiana

 

24

30

16

6

7

--ADSL

 

1 200

1 149

1 098

1056

1 017

zmiana

 

-38

-51

-51

-42

-39

--VDSL

 

484

503

522

527

525

zmiana

 

3

19

19

5

-2

--ŚWIATŁOWÓD

 

324

366

399

434

473

zmiana

 

38

42

33

35

39

--STACJONARNY DOSTĘP BEZPRZEWODOWY

 

522

542

557

565

574

zmiana

 

20

20

15

8

9

-TV

 

921

943

958

972

979

zmiana

 

21

22

15

14

7

-KLIENCI USŁUG PAKIETOWYCH

 

1 483

1 547

1 592

1628

1 656

zmiana

 

47

64

45

36

28

KWARTALNE ARPO* W ZŁ NA MIESIĄC

      

-USŁUGI WYŁĄCZNIE KOMÓRKOWE

 

21,7

20,9

20

20,1

20,3

zmiana

 

0

-0,7

-0,9

0,1

0,2

--POST PAID BEZ M2M

 

28,6

27,7

26,9

27

27,1

zmiana

 

0

-0,9

-0,8

0,1

0,1

--PRE PAID

 

12,6

12,2

11,4

12

12,1

zmiana

 

0,3

-0,4

-0,8

0,2

0,1

-USŁUGI KONWERGENTNE

      

DLA KLIENÓW INDYWIDUALNYCH

 

103

101,9

101,4

101,9

103,4

zmiana

 

0,6

-1,1

-0,5

0,5

1,5

-USŁUGI STACJONARNEGO DOSTĘPU

      

WĄSKOPASMOWEGO

 

36,2

36,5

36,3

36,2

36,2

zmiana

 

-0,2

0,

-0,5

-0,1

0

- USŁUGI STACJONARNEGO DOSTĘPU

      

SZEROKOPASMOWEGO

 

56,4

56

55,5

54,9

55,2

zmiana

 

-0,2

-0,4

-0,5

-0,6

0,3

19 proc. więcej z usług konwergentnych, zysk EBITDAaL 22 proc. w górę

 

Przychody Orange Polska były w III kwartale 2019 roku o 4,3% wyższe niż rok wcześniej. Na wynik wpłynęły głównie rosnące przychody z usług konwergentnych (wyższe o 19% r/r) oraz z usług IT i integratorskich. Na te ostatnie złożył się zarówno wzrost organiczny (o 27% r/r), jak również wyniki BlueSoft za 4 miesiące. Na przychody Orange Polska pozytywnie wpłynęła także sprzedaż smartfonów oraz polepszający się trend w usługach mobilnych kupowanych poza pakietami: większa lojalność klientów oraz poprawiający się trend w przychodach na jednego klienta - ARPO.

 

Wskaźnik EBITDAaL wzrósł o 22,4%. Ten wynik to efekt wzrostu przychodów firmy, przyspieszenia spadku kosztów pośrednich działalności (o 5% r/r), a także zysku na sprzedaży nieruchomości przy ul. Nowogrodzkiej i św. Barbary w Warszawie. Odliczając ten ostatni czynnik, EBITDAaL wzrosła o 7,1% r/r w ujęciu kwartalnym oraz o 1,2% r/r licząc łączny wynik za 9 miesięcy.

Łączne zyski grupy ze sprzedaży aktywów wyniosły 218 mln zł wobec 44 mln zł kwartał wcześniej i 93 mln zł przed rokiem.

Dołącz do dyskusji: Orange: przychód i zysk w górę. 979 tys. klientów usług telewizyjnych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl