Ofensywa portalu Wirtualna Polska
Dynamiczny koniec roku w Wirtualnej Polsce - portal zmienia logo, stronę główną i wprowadza telewizję internetową m.in. z kanałem erotycznym.
Po kilku tygodniach testów wczoraj wieczorem portal Wirtualna Polska zyskał nową stronę główną oraz odświeżone zostało logo portalu.
„Strona Główna Wirtualnej Polski jest jednym z najważniejszych elementów portalu.” – mówi Tomasz Woźniak, dyrektor programowy w WP – „Dbałość o jej sprawne działanie, nowoczesność i łatwość użycia jest dla nas zadaniem priorytetowym. Wdrożone właśnie zmiany mają za zadanie jeszcze bardziej ułatwić użytkownikowi dotarcie do poszukiwanej przez niego informacji lub usługi. Cel ten staraliśmy się osiągnąć między innymi poprzez uporządkowanie strony oraz zmniejszenie liczby występujących na niej elementów, nadanie jej nowoczesnego wyglądu oraz wykorzystanie nowych technologii.” – dodaje Woźniak.
W lewym górnym rogu strony głównej WP wprowadzony został nowy element - funkcję personalizacji treści. Dzięki wprowadzonemu boksowi użytkownik ma nie tylko dostęp do swoich e-maili, ale także – po zalogowaniu – w tym miejscu wyświetla mu się jego horoskop oraz pogoda dla miasta, w którym obecnie się znajduje (zastosowana technologia geolokalizacji). Dodatkowo w boksie tym znajdują się najważniejsze, stałe sekcje strony głównej takie, jak Poczta, Czat, Blogi, Randki, komunikator Spik i Aukcje. W ramach personalizacji strony głównej internauci mają także możliwość definiowania liczby informacji pojawiających się w danym boksie (ikonka „dostosuj” na belce np. boksu Wiadomości, Sport, Biznes).
„Zawsze staramy się iść z duchem czasu i aktywnie tworzyć polski Internet. Wielokrotnie pod względem zastosowanych technologii czy wprowadzanych innowacji wyprzedzaliśmy naszą konkurencję – jesteśmy przecież pierwszym polskim portalem, a to zobowiązuje. Podobną sytuację mamy obecnie. Zastosowana personalizacja strony głównej jest zabiegiem wyjątkowym i niespotykanym u konkurencji.” – dodaje Tomasz Woźniak, dyrektor programowy portalu.
Ilość treści zamieszczanych dotychczas na stronie głównej WP została zmniejszona o prawie 25 proc.. Wyboru materiałów dokonano na podstawie statystyk klikalności poszczególnych elementów strony głównej. Dodatkowo z prawego górnego rogu usunięto zakładki: biznes, rozrywka, usługi, zakupy. Na ich miejsce powstały mniejsze.
„W procesie projektowania nowej strony głównej WP przyświecał nam jeden cel – była to dbałość o to, aby odwiedzający nas użytkownicy czuli się u nas dobrze. Swoje działania opieraliśmy zarówno na statystykach, badaniach, jak i na doświadczeniu.” – mówi Grzegorz Łapanowski odpowiedzialny w WP za ergonomię i funkcjonalność portalu. „Nowa strona to podziękowanie i ukłon w stronę naszych wiernych użytkowników za wiele lat wspólnej przygody. Trzeba podkreślić, że uruchomienie nowej strony głównej poprzedziliśmy również beta testami. Dzięki temu wiemy, na co użytkownicy zwracają uwagę. Zmiany, które sugerują sami internauci, będziemy wprowadzać na bieżąco – tak, żeby strona główna WP była w maksymalnym stopniu dostosowana do wymagań naszych użytkowników.” – dodaje Łapanowski.
Wraz ze zmianą strony głównej Wirtualna Polska odświeża także logotyp. Priorytetem była tu nowoczesność oraz widoczność logotypu, zwłaszcza na małych formatach. Proces wdrażania nowego corporate identity potrwa co najmniej kilka miesięcy. Unowocześnioną wersję logotypu Wirtualnej Polski opracowała agencja Testardo Red Cell.
Długa wersja logotypu WP:
Krótka wersja logotypu WP:
- Koniec tego roku jest dla nas wyjątkowo dynamiczny. W ciągu tylko ostatniego tygodnia uruchomiliśmy nowy serwis dla mężczyzn, przebudowaliśmy serwis filmowy, a w ramach poczty WP wprowadziliśmy możliwość wysyłania wideomaili. Uruchamiamy nową stronę główną WP – dzięki wprowadzonym zmianom jeszcze bardziej nowoczesną, czytelną i przejrzystą. Wraz z nową stroną główną odświeżyliśmy także logo portalu. Nie mówimy jednak jeszcze ostatniego słowa. Obecnie pracujemy nad kilkoma nowatorskimi projektami, które już wkrótce ujrzą światło dzienne. Trzeba również podkreślić, że grudzień to zwieńczenie całego roku 2006, kiedy to uruchomiliśmy ponad trzydzieści nowych serwisów i funkcjonalności. Nieustannie stawiamy też na tworzenie społeczności wokół naszych serwisów tematycznych, rozwijamy multimedia oraz zacieśniamy współpracę w ramach Grupy TP. Rok zamykamy więc optymistycznie – chcemy walczyć o koszulkę lidera - komentuje Jacek Murawski, Prezes Wirtualnej Polski.
To nie koniec zmian w ofercie Wirtualnej Polski. Jak dowiedziała się Gazeta Prawna Wirtualna Polska wystartuje w tym tygodniu z własną telewizją internetową, która będzie miała aż cztery osobne kanały.
Portal od razu uruchomi kanał informacyjny, biznesowy, rozrywkowy i erotyczny. Każdy z własną ramówką. Programy przygotowywać będzie Wirtualna Polska oraz partnerzy zewnętrzni. Jednym z nich przy kanale biznesowym będzie kanał tematyczny TV Biznes.
Ranking według zasięgu miesięcznego - MegaPanel PBI/Gemius
lp. | nazwa | zasięg | użytkownicy (real users) IX.2006 | nazwa | użytkownicy (real users) VIII.2006 |
1 | 83,29% | 10 487 792 | 10474869 | ||
2 | Onet.pl | 74,70% | 9 405 382 | Onet.pl | 9498365 |
3 | WP | 65,70% | 8 272 655 | WP | 8369876 |
4 | Allegro.pl | 53,43% | 6 728 058 | Allegro.pl | 6944907 |
5 | INTERIA.PL | 53,02% | 6 676 369 | INTERIA.PL | 6638768 |
6 | Microsoft | 46,37% | 5 839 034 | Microsoft | 5876014 |
7 | o2.pl | 45,54% | 5 733 675 | o2.pl | 5755977 |
8 | wikipedia | 38,94% | 4 902 596 | Gazeta.pl | 4474025 |
9 | Gazeta.pl | 36,73% | 4 624 401 | wikipedia.org | 3931443 |
10 | msn.com | 28,48% | 3 586 307 | msn.com | 3601995 |
11 | Orange | 26,03% | 3 277 880 | Orange | 3162718 |
12 | TP | 25,24% | 3 178 142 | Grupa IDG | 2943958 |
13 | Grupa IDG | 23,48% | 2 956 304 | TP | 2744390 |
14 | youtube.com | 21,91% | 2 758 906 | youtube.com | 2645784 |
15 | Plus GSM | 20,83% | 2 623 027 | Plus GSM | 2585052 |
16 | Image shack us | 18,92% | 2 382 527 | otoMoto | 2452574 |
17 | otoMoto | 18,77% | 2 363 663 | eBay | 2287690 |
18 | PTC Era | 18,64% | 2 346 772 | Neostrada | 2223661 |
19 | Osemka.pl | 18,41% | 2 318 634 | Osemka.pl | 2189277 |
20 | eBay | 17,50% | 2 203 930 | panoramafirm | 2110419 |
Dołącz do dyskusji: Ofensywa portalu Wirtualna Polska