Nokia szóstą marką na świecie
Nokia zajmuje wysoką, szóstą pozycję na liście najbardziej wartościowych marek oraz jest w pierwszej dziesiątce najbardziej innowacyjnych firm na świecie.
W opublikowanym w lipcu rankingu 100 najbardziej wartościowych marek świata Nokia znalazła się na szóstym miejscu na świecie i pierwszym w Europie. Nokia jest też jedyną firmą telekomunikacyjną w pierwszej dziesiątce tego rankingu. W porównaniu z poprzednim rokiem fiński producent wspiął się o dwa miejsca w górę. Pierwsze miejsce zajęła Coca-Cola, drugie Micfrosoft, a trzecie IBM. Ranking 100 najbardziej wartościowych marek świata został przeprowadzony po raz piąty, przy współpracy firmy Interbrand Corporation.
Przy ocenie najbardziej wartościowych marek świata branych jest pod uwagę wiele czynników. W celu równej kwalifikacji firm każda marka powinna mieć wartość powyżej 1 USD miliarda, z czego 1/3 tej wartości powinna być zarabiana poza granicami kraju pochodzenia marki, oprócz tego marka powinna posiadać publicznie dostępne informacje o marketingu i danych finansowych.
Dołącz do dyskusji: Nokia szóstą marką na świecie