NASN przygotowuje się do wejścia na polski rynek
Po NHL i NFL sportowy kanał telewizyjny NASN podpisał wieloletni kontrakt z MLB.
NASN i Major League Baseball (MLB) podpisały pięcioletni kontrakt, który zacznie obowiązywać na początku sezonu 2006. Pierwsza tego typu transakcja MLB w Europie daje NASN wyłączne prawa do pokazywania na swojej antenie ponad 275 meczów na sezon – od wiosennych przygotowań „Spring Training” po World Series w październiku. Stacja będzie relacjonować na żywo do 10 spotkań sezonu zasadniczego tygodniowo oraz wszystkie mecze rundy play off i World Series.
Kontrakt uwzględnia wszystkie formy telewizyjnego przekazu, w tym telewizję wysokiej rozdzielczości (HDTV) i IPTV oraz umożliwia transmitowanie, oprócz meczów ligowych, innych programów i wydarzeń związanych z baseballem: meczów All-Star, sztandarowego magazynu MLB „This week in Baseball” oraz takich atrakcji All-Star Weekend, jak chociażby Home Run Derby.
„NASN stało się prawdziwą bazą dla Major League Baseball w Europie – podsumowuje podpisanie kontraktu Amory B. Schwartz, jeden z założycieli i dyrektor generalny NASN – Ta umowa wzbogaca ofertę NASN oraz umacnia nas na pozycji stacji numer 1 dla mieszkających w Europie kibiców sportów amerykańskich.”
W 21. wieku Major League Baseball przeżywa swój renesans. Niegdyś w tej lidze występowali niemal jedynie zawodnicy wywodzący się z USA. Obecnie MLB przyciąga sportowców z całego świata. Wiele z jej dzisiejszych gwiazd takich, jak Andrew Jones, Albert Pujols, Johan Santana, Jason Bay czy Ichiro Suzuki pochodzi spoza Stanów Zjednoczonych.
„Współpraca z NASN to ważny etap w rozwoju naszej działalności w Europie - mówi Paul Archey, wiceprezes International Business Operations w Major League Baseball – Dzięki niej europejscy fani baseballu będą mogli oglądać jeszcze więcej meczów, a zapewnienie kibicom dostępu do transmisji telewizyjnych jest podstawowym warunkiem ekspansji sportu i rozwoju naszych kolejnych międzynarodowych inicjatyw.”
Archey dodaje: ”Trwający właśnie turniej World Baseball Classic udowodnił, że wszędzie na świecie można znaleźć bardzo utalentowanych zawodników. Także nasz kontrakt świadczy o rosnącej w zawrotnym tempie międzynarodowej popularności baseballu.”
NASN obecnie nadaje w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemczech, Szwajcarii, Holandii, Belgii i Islandii. Stacja przygotowuje się do wejścia na kolejne rynki europejskie, w tym polski, w 2006 roku.
Ostatnio NASN podpisał kontrakt na wyłączność na terytorium całej Europy z National Hockey League oraz umowę obejmującą 21 państw z National Football League. Ponadto, stacja relacjonuje inne stojące na wysokim poziomie rozgrywki sportowe takie, jak World Baseball Classic, koszykówkę uniwersytecką NCAA (w tym turniej March Madness) i futbol uniwersytecki. W niektórych państwach NASN ma prawa do pokazywania wyścigów NASCAR i meczów NBA.
Dołącz do dyskusji: NASN przygotowuje się do wejścia na polski rynek