Serwisy Interii, TVN i TVP w górę - Onet i WP.pl przed Allegro (Gemius/PBI z września)
We wrześniu duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły serwisy Grupy Interia, Grupy TVN i Telewizji Polskiej, a spory spadek - witryny Grupy OLX. Natomiast Onet.pl i WP.pl pod względem zasięgu wyprzedziły Allegro.pl.
Według badania Gemius/PBI w minionym miesiącu strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 26,57 mln realnych użytkowników (czyli 94,23 proc. wszystkich polskich internautów), wykonując tam 6,23 mld odsłon. Miesiąc wcześniej zanotowały 25,66 mln użytkowników, 91,56 proc. zasięgu i 6,01 mld odsłon.
Facebook w skali miesiąca zanotował wzrost liczby użytkowników z 20,72 do 21,16 mln oraz liczby odsłon z 2,35 do 2,57 mld. W przypadku Grupy Wirtualna Polska liczba użytkowników zwiększyła się z 20,6 do 20,97 mln, a liczba odsłon zmalała z 2,95 do 2,83 mld, natomiast w przypadku Grupy Ringier Axel Springer Polska nastąpił wzrost z 19,8 do 20,46 mln użytkowników i z 2 do 2,02 mld odsłon.
Sporo zmalał zasięg Grupy OLX - z 18,11 do 17,11 mln użytkowników (przy wzroście liczby odsłon z 4,26 do 4,29 mld), natomiast Grupa Interia zanotowała wzrost liczby użytkowników z 18 do 18,57 mln oraz liczby odsłon z 1,4 do 1,35 mld.
Z kolei Grupa TVN osiągnęła wzrost z 11,44 do 12,49 mln odwiedzających oraz 240,48 do 294,89 mln odsłon, a Grupa TVP - z 6,77 do 7,29 mln użytkowników i z 80,47 do 96,13 mln odsłon.
W badaniu łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 28,2 mln, z czego 22,9 mln korzystało z sieci na komputerach, a 24,2 mln na smartfonach i tabletach.
Google.com miało w zeszłym miesiącu 25,8 mln użytkowników i 5,22 mld odsłon, wobec 24,73 mln użytkowników i 4,91 mld odsłon w sierpniu. Natomiast Google.pl zanotowało spadek w skali miesiąca z 14,4 do 14,35 mln odwiedzających i z 1,03 mld do 948,16 mln odsłon.
Spore wzrosty liczby użytkowników osiągnęły Onet.pl (z 16,35 do 16,95 mln) i WP.pl (z 15,97 do 16,53 mln). Dzięki temu wyprzedziły Allegro.pl, na którym liczba odwiedzających zmalała z 16,55 do 16,36 mln. Natomiast na OLX.pl nastąpił spadek z 14,62 do 13,71 mln.
Na komputerach Grupa Google miała 21,51 mln użytkowników i 2,76 mld odsłon, podczas gdy w sierpniu zanotowała 20,56 mln odwiedzających i 2,83 mld odsłon.
Facebook w skali miesiąca zyskał użytkowników (wzrost z 15,82 do 16,29 mln) przy spadku liczby odsłon z 1,04 mld do 931,94 mln.
Na Google.com 20,33 mln internautów na komputerach wykonało 2,18 mld odsłon, a na Google.pl 11,83 mln odwiedzających wygenerowało 543,82 mln odsłon.
Wśród polskich marek kolejność w czołówce jest niezmienna: Allegro z 11,4 mln użytkowników i 699,57 mln odsłon wyprzedza pod względem zasięgu WP.pl (11,08 mln użytkowników i 938,47 mln odsłon) i Onet.pl (10,89 mln użytkowników i 717,55 mln odsłon).
Dołącz do dyskusji: Serwisy Interii, TVN i TVP w górę - Onet i WP.pl przed Allegro (Gemius/PBI z września)