Najdroższe marki na świecie - Coca-Cola liderem
Eksperci firmy Interbrand, która co roku publikuje ranking wartości globalnych marek, wycenili markę Coca-Coli na 67 mld dol.
Microsoft jest drugą co do wartości marką na świecie. Wartość marki oszacowano na 56,9 mld dolarów.
Na trzecim miejcu z 56,2 mld uplasował się IBM a zanim GE z 48,9 mld. Piąty na liście, z oszacowaną na 32,3 mld USD wartością marki, jest Intel.
Najbardziej cenioną marką stricte internetową został Google. Wycena na poziomie 12 mld dolarów wystarczyła do zajęcia 24 miejsca. Wyżej znalazło się HP (20,4 mld USD, 13 miejce) oraz Cisco (17,5 mld dolarów, 18 miejce). Gorzej od Google wypadł eBay (6,7 mld USD, 47 miejsce), Yahoo! (6 mld USD, 55 miejce) oraz Amazon.com (4,7 mld USD, 66 miejce).
Aby znaleźć się na liście przygotowanej przez Businessweek przedsiębiorstwo - oprócz posiadania cennej marki - musi spełnić kilka kryteriów: przynajmniej jedna trzecia przychodów ma pochodzić spoza macierzystego kraju; przedsiębiorstwo powinno być rozpoznawalne także poza swoją branżą oraz musi upubliczniać wyniki finansowe.
Pełna lista
http://bwnt.businessweek.com/brand/2006/
Dołącz do dyskusji: Najdroższe marki na świecie - Coca-Cola liderem