SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Prawie połowa internautów nie ogląda telewizji linearnej

Odsetek internautów, którzy twierdzą, że przeważnie nie oglądają telewizji linearnej wzrósł z 23 proc. w I kwartale 2017 roku do 45 proc. w I kwartale br. Z badania Ampere Analysis wynika, że z tradycyjnej telewizji rezygnują już nie tylko najmłodsi.

Choć najmłodsi najmniej korzystają z linearnych kanałów telewizyjnych, to spadek ich popularności widać także w starszych grupach wiekowych. 35 proc. niekorzystających z tradycyjnych stacji miało ponad 45 lat. 7 lat temu było to 28 proc. Badanie Ampere Analysis wśród 54 tys. dorosłych w wieku 18-64 lata z 28 krajów świata.

Kilka dni temu problem odchodzenia młodych od telewizji zauważył przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Maciej Świrski, który zapowiedział publikację danych o oglądalności Krajowego Instytutu Mediów.

- Badanie założycielskie pokazuje tendencje, które są obecne w polskich mediach. Po pierwsze zanikająca rola telewizji tradycyjnej, tak zwanej linearnej. Zwłaszcza wśród młodzieży i najmłodszych odbiorców. Ci praktycznie telewizji linearnej już nie oglądają - stwierdził.

Serwisy VOD coraz popularniejsze

Spadek popularności linearnych kanałów, wiąże się z większym znaczeniem usługi wideo na żądanie.  Odsetek użytkowników internetu, którzy oglądają treści VOD przez cztery godziny dziennie wzrósł z 58 proc. w I kwartale 2021 roku do 62 proc. w I kwartale 2023 roku.

Zobacz także: Koniec linearnej telewizji? „Znikną stacje z najlepszym i najgorszym programingiem”

Zdaniem Ampere Analysis, jest zdecydowanie za wcześnie, aby spisać telewizję linearną na straty. Nadal wielu internautów regularnie korzysta z tego medium (mniej niż dwie godziny dziennie). Oglądają kluczowe treści na żywo, na przykład wiadomości czy transmisje sportowe. Sięgają też po tradycyjną telewizję, jeśli chcą sięgnąć po popularne programy rozrywkowe, reality show czy seriale.

Zobacz także: Liczba polskojęzycznych kanałów telewizyjnych ciągle rośnie

- Na pierwszy rzut oka spadek popularności linearnej telewizji wydaje się być niepokojącym trendem dla nadawców, ponieważ ich tradycyjna publiczność zaczyna odpływać. Nadawcy coraz bardziej angażują się jednak w usługi wideo na żądanie i zapewniają atrakcyjne treści w streamingu. Mają szanse zachować widzów, ale w innej formie - ocenił Minal Modha, dyrektor ds. badań w Ampere Analysis.

Dołącz do dyskusji: Prawie połowa internautów nie ogląda telewizji linearnej

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gosc
A po co mają oglądać? Powtórki programów, kabarety tez można oglądać w internecie :)
1 0
odpowiedź
User
fgh
W tej grupie duża część przez cały rok nie ogląda żadnych programów informacyjnych a na portalach z daleka omija politykę. To grupa praktyczne niepodatna na wszelkie manipulacje.
33 8
odpowiedź
User
Groszek
Czyli też mniej ludzi ogląda TVN i TVN24!
23 25
odpowiedź