JP Morgan znów tnie prognozę dla rynku reklamy online
Po raz drugi w ciągu ostatnich dwóch miesięcy konsorcjum JP Morgan obniżyło swoją prognozę dla rynku internetowej reklamy.
Z uwagi na aktualny kryzys gospodarczy, JP Morgan szacuje obecnie, że w bieżącym roku wydatki na internetową reklamę w USA zwiększą się w bieżącym roku o 25 procent, a w roku 2009 o 13 procent - informuje serwis MarketingVOX. Dla porównania, wcześniejsze prognozy konsorcjum zakładały wzrost odpowiednio o 28 i 19 procent.
W przypadku reklam online typu display JP Morgan zakłada obecnie, że wzrost wyniesie w USA 11 procent w obecnym i 6 procent w przyszłym roku, wobec 14 i 16 procent wcześniej prognozowanych. Tymczasem dla rynku źwiatowego za 2008 rok prognoza została tutaj obniżona z 16 do 14 procent.
Trudna sytuacja gospodarcza nie ominie również rynku reklam w internetowych wyszukiwarkach. Zdaniem analityków z JP Morgan, w bieżącym roku amerykańscy reklamodawcy zwiększą swoje wydatki w tym segmencie o 23,4, a w roku 2009 o 17,3 procenta. Poprzednio zakładali oni wzrost odpowiednio o 27,4 i 25,5 procenta. Z kolei na całym źwiecie nakłady mają się tutaj zwiększyć w bieżącym roku o 36 procent wobec 34 procent wcześniej prognozowanych.
Dołącz do dyskusji: JP Morgan znów tnie prognozę dla rynku reklamy online