Polsat Box ma ważną informację dla klientów. Chodzi o zmianę regulaminów
W związku z wejściem w życie unijnej dyrektywy Polsat Box informuje abonentów o zmianach regulaminów od 1 stycznia 2023 roku. Dotyczą m.in. iPolsatBox, Konta PolsatBox.pl, VOD - Domowej Wypożyczalni Filmowej, telewizji internetowej oraz dostępu do serwisów Disney+ i HBO Max przez klientów Polsat Box.
O tym, że regulaminy zmienią się, platforma cyfrowa poinformowała m.in. na swojej stronie internetowej. - Cyfrowy Polsat S.A. informuje, że od 1 stycznia 2023 r. zgodnie z Ustawą z dnia 4 listopada 2022 r. o zmianie ustawy o prawach konsumenta, ustawy - Kodeks cywilny oraz ustawy - Prawo prywatne międzynarodowe (Dz.U. z 2022 r. poz. 2337) zaczną obowiązywać dodatkowe regulacje w zakresie praw konsumenta - informuje największy operator płatnej telewizji w Polsce.
Dalej firma tłumaczy, że chodzi o „uzupełnienie regulaminów usług elektronicznych o wymagane treści, które dotyczą: aktualizacji postanowień odnoszących się do reklamacji usług; przewidzianych ustawowo warunków dokonywania zmian w regulaminach; nowego katalogu uprawnień konsumenckich w przypadku braku dostarczenia w terminie zamówionej usługi lub świadczenia jej w sposób niezgodny z regulaminem; uzupełnienia postanowień w zakresie współdziałania usług z środowiskiem cyfrowym”.
Jakie zapisy pojawią się w regulaminach?
Niedawno informacje o podobnych zmianach rozesłał do subskrybentów serwis streamingowy Canal+ online. Modyfikacje poszczególnych regulaminów Polsat Box są do siebie zbliżone. Najwięcej zmian dotyczy punktów „odpowiedzialność za usługi”. Na przykład z regulaminu telewizji internetowej wynika, że abonent może odstąpić od umowy, jeśli nie dostarczy usługi w wyraźnie uzgodnionym terminie. Podobne zapisy pojawiły się w Canal+ online. Chociażby w przypadku meczu klient chce, żeby móc go oglądać na żywo, a nie po jakimś czasie, jak zdarzało się niekiedy z powodu awarii użytkownikom serwisu streamingowego Viaplay.
- 1. Abonent ponosi odpowiedzialność za korzystanie z Usług i Urządzeń zgodnie z Umową, w tym Regulaminem i odrębnymi warunkami świadczenia usług. 2. Cyfrowy Polsat ponosi odpowiedzialność za brak dostarczenia Usługi w terminie oraz brak zgodności Usługi z Umową/Regulaminem. 3. Jeżeli Usługa, nie została dostarczona w terminie Abonent ma prawo wezwania do jej dostarczenia w trybie reklamacji określonym w §15 Regulaminu. Jeżeli Cyfrowy Polsat nie dostarczy Usługi niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym z Abonentem terminie, Abonent może odstąpić od Umowy. 4. Abonent może, w przypadku o którym mowa w ust.3 powyżej, odstąpić bez wzywania do dostarczenia Usługi, jeżeli: a. Cyfrowy Polsat oświadczył, lub z okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy Usługi, lub b. Abonent i Cyfrowy Polsat uzgodnili lub z okoliczności zawarcia Umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia Usługi miał istotne znaczenie dla Abonenta, a przedsiębiorca nie dostarczył jej w tym terminie – czytamy w zmodyfikowanym regulaminie usługi IPTV Polsat Box.
W regulaminie pojawiło się pojęcie „środowisko cyfrowe”
Dalej platforma porusza kwestię reklamacji i możliwego obniżenia ceny za jej usługę w przypadku awarii. - 5. W przypadku, świadczenia Usługi w sposób niezgodny z umową, Abonent może żądać doprowadzenia Usługi do zgodności z Umową w trybie reklamacji określonym w §15 Regulaminu. 6. Abonent może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od Umowy: a. jeśli zgodnie z odpowiedzią Cyfrowego Polsatu, na żądanie złożone na podstawie ust. 5, doprowadzenie do zgodności Usługi z Umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów; b. Cyfrowy Polsat nie doprowadzi Usługi do zgodności z umową zgodnie z żądaniem złożonym na podstawie ust. 5; c. brak zgodności z Umową nadal występuje, mimo że Cyfrowy Polsat próbował doprowadzić Usługę do zgodności z Umową zgodnie z żądaniem złożonym na podstawie ust. 5 powyżej; d. brak zgodności Usługi z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe odstąpienie od Umowy; e. z oświadczenia Cyfrowego Polsatu, złożonego w odpowiedzi na żądanie zgłoszone na podstawie ust. 5, wyraźnie wynika, że Usługa nie zostanie doprowadzona do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności. 7. W przypadku uznania zasadności żądania obniżenia ceny, o którym mowa w ust. 6 Cyfrowy Polsat dokona tego obniżenia w proporcji do ceny Usługi wynikającej z Umowy oraz wartości Usługi niezgodnej z umową, z uwzględnieniem czasu jej trwania. 8. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy, o którym mowa w ust. 6 nie przysługuje jeżeli brak zgodności z Umową jest nieistotny. 9. Cyfrowy Polsat ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym Usługa ta miała być dostarczana. 10. Cyfrowy Polsat jest uprawniony do odmowy uznania oświadczenia o niezgodności Usługi z Umową m.in. w przypadku gdy: a. środowisko cyfrowe Abonenta nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi, o których mowa w Regulaminie. b. Abonent nie wykonuje obowiązku współpracy w celu ustalenia, czy brak zgodności Usługi z umową w odpowiednim czasie wynika z cech jego środowiska cyfrowego – czytamy w nowym regulaminie.
Zobacz także: Vectra: Klauzula inflacyjna jest zgodna z przepisami Unii Europejskiej
Środowisko cyfrowe to nowe pojęcie w regulaminie Polsat Box. Nie występowało w poprzedniej wersji dokumentu datowanej na wrzesień 2021 roku. To według firmy sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączenia sieciowe wykorzystywane przez abonenta w celu uzyskania dostępu lub korzystania z usługi. - Dodatkowo, do odbioru Usługi wymagane jest posiadanie stałego dostępu do Internetu o gwarantowanej przepustowości minimum 8 Mb/s dla każdego Urządzenia, na którym świadczona jest Usługa. Parametry techniczne oraz wymagania dotyczące przepustowości łącza mogą się zmieniać wraz z rozwojem technologii - wyjaśnia operator w regulaminie telewizji internetowej.
W regulaminie mowa m.in. o obniżeniu cen usług
W nowym regulaminie rozbudowano także punkt dotyczący zmian warunków świadczenia usług. - 1. Cyfrowy Polsat jest uprawniony do wprowadzenia zmian w warunkach świadczenia Usługi, określonych w Regulaminie, Cenniku, Umowie lub odrębnych warunkach świadczenia. 2. Zmiana, która nie jest niezbędna do zachowania zgodności Usługi z Umową może być dokonana w uzasadnionych przypadkach takich jak: zmiany przepisów prawa mających wpływ na treść Regulaminu i konieczności dostosowania Regulaminu w celu zachowania jego zgodności z prawem; zmian wynikających z konieczności dostosowania Regulaminu do zaleceń, nakazów, orzeczeń; postanowień, interpretacji, wytycznych lub decyzji uprawnionych organów administracji publicznej; usprawnienie działania Usługi oraz obsługi klienta; zmian związanych z bezpieczeństwem świadczenia Usługi; przeciwdziałanie nadużyciom związanym z korzystaniem z Usługi; zmian technologicznych i funkcjonalnych Usługi; niezależnych od Cyfrowego Polsatu zmian programowych; obniżenie cen Usług; zmiany w zakresie wprowadzania nowych, dodatkowych funkcji, opcji usługi; zmian redakcyjnych związanych z koniecznością poprawy, usunięcia omyłek redakcyjnych, błędów; zmian o charakterze administracyjnym, w tym zmian danych identyfikujących lub kontaktowych – pisze Cyfrowy Polsat.
Dalej operator wyjaśnia jaka jest procedura wdrożenia ewentualnych zmian. - 3. Cyfrowy Polsat poinformuje Abonentów o zmianach wskazanych w ust. 2 powyżej poprzez opublikowanie informacji o dokonywanych zmianach na stronie www.polsatbox.pl, z zastrzeżeniem ust. 5 poniżej. 4. Publikacja nastąpi z 30 dniowym wyprzedzeniem, o ile zachowanie tego terminu jest możliwe ze względu na charakter wprowadzanych zmian. 5. W przypadku zmiany, która istotnie i negatywnie wpływa na dostęp lub korzystanie z usługi, Cyfrowy Polsat poinformuje Abonenta o tej zmianie i terminie jej dokonania z 30 dniowym wyprzedzeniem na trwałym nośniku, o ile zachowanie tego terminu jest możliwe ze względu na charakter wprowadzanych zmian. 6. Jeśli Abonent nie akceptuje zmian wprowadzonych zgodnie z ust. 5, jest uprawniony do wypowiedzenia umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia, nie później niż w terminie 30 dni od dnia dokonania zmiany lub poinformowania o niej, jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana. 7. W przypadku wypowiedzenia Umowy z powodu braku akceptacji zmian wprowadzonych zgodnie z ust. 5, Abonent nie ma obowiązku zwrotu ulgi udzielonej w Umowie na wypadek rozwiązania przed upływem Okresu podstawowego, chyba że zmiana wynika z przepisów prawa – można przeczytać w dokumencie.
W zeszłym kwartale grupa Cyfrowy Polsat przy wzroście przychodów o 3 proc. do 3,27 mld zł zanotowała 839,6 mln zł skorygowanego zysku EBITDA. Wyniki firmy są wyższe od prognoz analityków. Średni przychód miesięczny od abonenta zwiększył się o 3,9 proc. do 71,3 zł, a od klienta usług prepaidowych - o 9,1 proc. do 17,9 zł.
Dołącz do dyskusji: Polsat Box ma ważną informację dla klientów. Chodzi o zmianę regulaminów