„Hotel 52” stracił widzów, ale będzie kolejna seria
Piąta seria serialu obyczajowego “Hotel 52” miała mniej widzów niż nadawana rok temu trzecia odsłona. Podczas nadawania produkcji Polsat zajmował trzecie miejsce w rynku telewizyjnym i z reklam zarobił 19 mln zł. Jesienią stacja nada kolejny sezon.
Średnia oglądalność piątej edycji “Hotelu 52”, emitowanej w czwartki o 21.00 w okresie od 1 marca do 24 maja br., wyniosła 2,25 mln widzów, a udział stacji w grupie 4+ wyniósł 15,46 proc. zaś w grupie 16-49 - 16,09 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla Wirtualnemedia.pl.
W analogicznym okresie ubiegłego roku trzecia odsłona serialu gromadziła 2,66 mln widzów oraz miała odpowiednio 17,76 proc. i 19,23 proc. udziałów. To oznacza, że zanotowała spadek widowni o ponad 400 tys. osób.
„Hotel 52” dał Polsatowi trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem była TVP1, która emitowała w tym czasie końcówkę “Ojca Mateusza” i “Sprawę dla reportera” i miała 22,22 proc. udziału. Wiceliderem była stacja TVN (“W11”, “Kuchenne rewolucje”, 18,72 proc.). Czwarta była TVP2 (“Magia kłamstwa” i filmy fabularne; 8,17 proc.). Wśród widzów w grupie komercyjnej liderem była TVN, Polsat był drugi, TVP1 trzecia, a TVP2 - czwarta.
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP 1 | 3239395 | 22,22% | 14,97% |
TVN | 2730190 | 18,72% | 20,42% |
Polsat-Hotel 52 | 2254398 | 15,46% | 16,09% |
TVP2 | 1191634 | 8,17% | 8,64% |
Najchętniej oglądany odcinek piątej odsłony „Hotelu 52” śledziło 2,72 mln widzów. To był pierwszy odcinek piątej serii serialu, którego nadano 1 marca br. Tylko dwa epizody przekroczyły barierę 2,5 mln widzów.
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
01-03-2012 | 2724165 | 18,72% | 20,39% |
22-03-2012 | 2525474 | 17,31% | 18,54% |
19-04-2012 | 2387297 | 16,31% | 16,42% |
29-03-2012 | 2383715 | 15,55% | 16,84% |
12-04-2012 | 2369056 | 15,64% | 16,48% |
Piąta seria „Hotelu 52” miała najniższe wyniki oglądalności spośród wszystkich jego sezonów. Najwięcej, bo aż 3,08 mln widzów oglądało pierwszą odsłonę serialu. Jednak z sezonu na sezon oglądalność malała.
Sezon | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
Pierwszy-wiosna 2010 | 3076769 | 20,79% | 22,55% |
Drugi-jesień 2010 | 2713602 | 18,27% | 20,08% |
Trzeci-wiosna 2011 | 2664995 | 17,76% | 19,23% |
Czwarty-jesień 2011 | 2639322 | 18,35% | 18,74% |
Piąty-wiosna 2012 | 2254398 | 15,46% | 16,09% |
W obecnym sezonie wpływy z reklam wyniosły 19 mln zł i były podobne, jak w poprzednich dwóch sezonach. Najwyższe wpływy z reklam produkcja zanotowała przy drugiej serii (21 mln zł), a najniższe przy pierwszej (16 mln zł, dane cennikowe bez rabatów).
Polsat zdecydował, ze jesienią br. pokaże szósty sezon „Hotelu 52”. Zdjęcia do kolejnej transzy rozpoczną się najprawdopodobniej w połowie czerwca br. Obecnie trwają prace scenariuszowe.
Dołącz do dyskusji: „Hotel 52” stracił widzów, ale będzie kolejna seria
http://www.youtube.com/watch?v=ch2gH8fGXQg&feature=relmfu