Serialowy Top 10 według Nielsena zdominował Netflix, ale Disney rośnie w siłę
Firma Nielsen opublikowała najnowsze wyniki pomiarów oglądalności z platform streamingowych w Stanach Zjednoczonych. Najciekawiej prezentuje się lista oryginalnych seriali, a także wspólna lista dla filmów i seriali. Dominuje Netflix, ale Disney+ i Hulu próbują dogonić konkurenta. W obydwu zestawieniach pojawił się drugi sezon produkcji „The Bear”.
Wyprodukowany przez FX serial Hulu (w Polsce dostępny na Disney+) pt. „The Bear” zebrał 853 miliony minut oglądania wszystkich 18 odcinków w tygodniu od 19 do 25 czerwca. To ponad dwukrotnie więcej niż w zeszłym roku podczas emisji sezonu pierwszego. Na liście seriali oryginalnych uplasował się na miejscu drugim, tuż za „Black Mirror”, a na zbiorowej liście filmów i seriali - zajął miejsce piąte.
Kolejne pozycje na serialowej liście zajęły „Turbulencje” z 658 milionami obejrzanych minut, a czwarte i piąte - „Matka do wynajęcia” Netfliksa oraz „Tajna Inwazja” Disney+.
Rekord serialu „Suits”
Z kolei „Suits”, czyli dramat prawniczy USA Network, który jest dostępny w serwisie Netflix/Peacock i słynący z występu Meghan Markle, 17 czerwca, osiągnął łącznie 2,3 miliarda minut oglądania, z czego prawie połowę oglądalności przypisano sezonowi pierwszemu. Po raz pierwszy od prawie czterech miesięcy jakikolwiek tytuł przekroczył próg 2 miliardów minut oglądania. Poprzednio taki sukces osiągnął serial „Nocny agent” w tygodniu od 27 marca do 2 kwietnia, a dwa lata wcześniej wspominane już „Turbulencje” w tygodniu od 21 do 27 czerwca 2021 roku. „Suits” znalazł się na zbiorowej liście filmów i seriali, zajął pierwsze miejsce z rekordowym wynikiem, a tuż za nim uplasował się hit serialowej listy, czyli „Black Mirror”.
Serial osiągnął 1,5 miliarda obejrzanych minut, co oznacza wzrost o 14 proc. w porównaniu z zeszłym tygodniem, ale nie mógł konkurować ze 136 odcinkami „Suits”, spadł więc na drugie miejsce.
„Star Trek: Strange New Worlds” nadal poprawia pozycję Paramount na liście seriali oryginalnych, skacząc o 16 proc. do 393 milionów obejrzanych minut i zajmując ósme miejsce. W zeszłym tygodniu miał 338 mln i wylądował na siódmym miejscu listy. Dziesiątkę zamyka „FUBAR” (317 milionów obejrzanych minut) oraz „Catching Killers” (304 mln minut).
Warte wspomnienia produkcje ze zbiorowej listy filmów i seriali, to przede wszystkim „Chirurdzy” dostępni na amerykańskim Netfliksie (772 mln minut) oraz „NCIS” (710 mln minut, tytuł dostępny na Netfliksie i Paramount+). Teraz gdy na Netfliksie pojawiać się będzie oferta seriali HBO, gigant streamingu dzięki umowie podpisanej z Warner Bros. Discovery, może liczyć na jeszcze lepszą oglądalność. Wkrótce w polskiej bibliotece Netfliksa dostępne będą pierwsze seriale HBO, na amerykańskim Netfliksie już można je oglądać (m.in. mowa o „Niepewnych”, „Kompani braci” i „Sześciu stopach pod ziemią”).
Netflix ma globalnie 230 mln subskrybentów
Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.
W IV kwartale 2022 r. liczba subskrybentów Netfliksa urosła o 7,66 mln do 230,75 mln. Natomiast wzrost przychodów wyhamował do 1,9 proc., a zysk netto skurczył się z 607 do 55 mln dolarów. Współzałożyciel platformy Reed Hastings z funkcji jednego z szefów platformy przeszedł do jej rady dyrektorów.
Disney+ ma 157,8 mln subskrybentów na świecie
W zeszłym kwartale Disney+ zanotował spadki liczby subskrybentów w USA, Kanadzie i Indiach, na początku kwietnia miał ich globalnie 157,8 mln (licząc z wersją Hotstar). W ostatnim kwartale platformy Disneya straciły aż 4 miliony subskrybentów. W USA i Kanadzie liczba subskrybentów Disney+ minimalnie się zmniejszyła - z 46,6 do 46,3 mln, natomiast w pozostałych krajach wzrosła z 57,7 do 58,6 mln. Niewielkie wzrosty osiągnęły też sportowy ESPN+ (z 24,9 do 25,3 mln klientów) oraz Hulu (z 48 do 48,2 mln).
Dołącz do dyskusji: Serialowy Top 10 według Nielsena zdominował Netflix, ale Disney rośnie w siłę