Gazeta Wyborcza: Wyborcza na wybory
"Gazeta Wyborcza" i jej wydania lokalne rozpoczęły akcję "Wyborczana wybory". Czytelnicy "Gazety" będą mogli m.in. uczestniczyć wdebatach przedwyborczych, śledzić sondaże i prognozy wyników wkraju i swoich regionach, a samorządowcy - uczestniczyć w akcji"Wybieram wybory", której celem jest pobudzenie wyborczegozaangażowania mieszkańców. W akcję włączyły się Radio TOK FM iportal Gazeta.pl.
Od poniedziałku codziennie w "Gazecie", na www.gazetawyborcza.pl i wportalu Gazeta.pl będzie można zapoznać się z wynikami sondażupopularności partii startujących w wyborach. Na specjalnieprzygotowanej wyborczej mapie Polski znajdą się sondaże i prognozywygranych w ponad 20 największych polskich miastach. Sondażwyborczy przygotowywany jest we współpracy z "Polityką".
W cyklu czterech debat "Gazety" o polskiej politycegospodarczej, polityce zagranicznej, edukacji i demokracjipodyskutują przedstawiciele największych partii: PiS, PO i LiD.Spotkania będą relacjonowane przez radio TOK FM i rejestrowaneprzez portal Gazeta.pl. W lokalnych redakcjach "Gazety" odbędą siępodobne debaty, a na internetowych stronach lokalnych powstanąspecjalne tematyczne fora do wymiany poglądów.
Tuż przed wyborami czytelnicy znajdą w "Gazecie" przeglądporównawczy poglądów i programów dziewięciu największych komitetówwyborczych. W ramach programu "Latarnik Wyborczy", przygotowanegoprzez fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej, przedstawicielekomitetów odpowiedzą na 25 pytań dotyczących polityki krajowej,zagranicznej i gospodarki. Powstanie specjalna strona internetowaprogramu latarnikwyborczy.pl. Współpraca: Radio TOK FM, "Polityka",portal Gazeta.pl.
W ramach akcji "Wybieram wybory" samorządy lokalne powalczą onajwiększy wzrost frekwencji w porównaniu z wyborami 2005 r.Redakcja "Gazety" będzie zbierać pomysły władz lokalnych naobywatelskie ożywienie wyborcze. Najbardziej skuteczne samorządyotrzymają powierzchnię reklamową w specjalnym dodatku "Gazety",który ukaże się po wyborach.
"Gazeta" będzie również prowadziła stałe cykle redakcyjne, m.in."Co piszczy w mediach" - recenzje programów publicystycznych iinformacyjnych poświęconych wyborom, ze szczególnym uwzględnieniemtelewizji publicznej czy "Witamy w Polsce wyborczej" - cyklpoświęcony wyborcom oraz tym, którzy deklarują, że nie będągłosować.
Dołącz do dyskusji: Gazeta Wyborcza: Wyborcza na wybory