Francuski rynek cyfrowej reklamy wciąż w górę
Podobnie jak na rynku amerykańskim i brytyjskim, również we Francji internetowa reklama wydaje się być bardziej odporna na gospodarczy kryzys niż inne media.
Z danych portalu France Pub wynika, że internet będzie jedynym reklamowym kanałem, który w bieżącym roku zanotuje znaczący wzrost wartości - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer.
Wydatki na reklamę typu display i reklamę w internetowych wyszukiwarkach mają w bieżącym roku wynieść we Francji 913 milionów euro, czyli o 23,4 procenta więcej w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Poza internetem wzrost zostanie odnotowany jedynie w przypadku reklamy zewnętrznej, na którą wydatki mają zwiększyć się o 1,9 procenta, do 1,455 miliarda euro.
Tymczasem pozostałe najważniejsze media według France Pub odnotują spadek wartości. Wydatki na reklamę w prasie mają się zmniejszyć o 2,9 procenta (do 4,269 miliarda euro), w telewizji o 3,9 procenta (do 4,138 mld), w radiu o 2,5 procenta (do 927 milionów euro), a w kinach o 7,4 procenta (do 128 mln).
Powyższe dane nie oznaczają jednak, że gospodarczy kryzys w ogóle nie ma wpływu na francuski rynek reklamy online, jako że w ubiegłym roku odnotował on wzrost o 35,2 procenta wobec roku 2006. Z kolei prognoza na przyszły rok od France Pub zakłada, że wzrost wyniesie tutaj już tylko 16,2 procenta.
Dołącz do dyskusji: Francuski rynek cyfrowej reklamy wciąż w górę