Facebook planuje publikowanie newsów na platformie Watch
Facebook przygotowuje się do publikowania bieżących informacji w sekcji Watch. Serwis planuje, że każdy z newsów w formie wideo będzie trwał przynajmniej 3 minuty, obecnie trwają negocjacje z dziesięcioma wydawcami w sprawie dostarczania przez nich treści.
Nieoficjalne informacje na temat newsowych planów Facebooka pochodzą z serwisu Axios, który powołuje się na własne źródła w serwisie.
Zgodnie z nimi Facebook zamierza uruchomić w lecie br. nową sekcję newsową na funkcjonującej od połowy ub.r. platformie Watch, na której oryginalne treści publikują m.in. National Geographic, Hearst, Tastemade oraz Business Insider.
Według planów na Watch mają się znaleźć bieżące informacje zamieszczane na platformie w formie newsów wideo przygotowywanych przez media. W założeniach każdy z takich materiałów miałby trwać przynajmniej 3 minuty i dotyczyć aktualnych wydarzeń w formie relacji i komentarzy.
Według Axios Facebook prowadzi obecnie negocjacje z dziesięcioma nadawcami, jednak szczegóły nie są znane. Rozmowy mają dotyczyć zamieszczanych treści oraz sposobów monetyzacji publikowanych materiałów.
W ub.r. Facebook odnotował 40,65 mld dol. przychodu, o 47 proc. więcej niż w roku 2016 (27,64 mld dol.). Zysk netto wzrósł z 10,22 do 15,93 mld dol. (+56 proc.).
Dołącz do dyskusji: Facebook planuje publikowanie newsów na platformie Watch