SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Europejska ekspansja Maxdaty

Maxdata kontynuuje rozwój sieci dystrybucji zgodnie ze strategią ekspansji na terenie Europy.

Niemiecki producent sprzętu komputerowego posiada przedstawicielstwa dystrybucyjne w 14 krajach. Obecnie firma wzmacnia swoją obecność w Skandynawii i przewiduje dalszą ekspansję w krajach bałtyckich i Turcji.

„Zależało nam na zwiększeniu aktywności w Szwecji i Norwegii, a także pozyskaniu partnerów dystrybucyjnych w Estonii, na Łotwie oraz w Turcji” – wyjaśnia Thomas Stiegler, prezes zarządu MAXDATA AG. Firma pozostaje wierna pośredniemu modelowi biznesowemu, który odnosi się szczególności do sposobu dystrybucji produktów. Zagraniczni partnerzy przyjmują w nim rolę importerów, koordynując również sprzedaż
i marketing. Z reguły zajmują się także serwisem po sprzedażowym.

„Obszar dystrybucji ma kluczowe znaczeniu dla firmy MAXDATA – tylko w kategorii monitorów Belinea zanotowaliśmy 20 procentowy wzrost obrotów w ciągu trzech lat.
W roku 2005 sprzedaż osiągnęła 20 milionów euro. W ubiegłym roku w europejskiej sieci sprzedano ponad 110 tysięcy sztuk monitorów LCD, co oznacza najlepszy wynik
w historii” - mówi Thomas Stiegler.

MAXDATA kładzie szczególny nacisk na dystrybucję w krajach, gdzie nie jest reprezentowana przez swoje spółki zależne: w Rosji, Bułgarii, Rumunii, na Węgrzech, Słowacji, w Czechach, Chorwacji, Słowenii, Grecji, Danii, Serbii, Izraelu i na Litwie. Ukraina to czternasty kraj na tej liście. W każdym z wymienionych państw producent opiera się na dwóch lub trzech partnerach zarządzających rozwiniętą siecią sprzedaży. „Korzyścią takiego rozwiązania jest bezpośredni kontakt z zespołem MAXDATY, który zapewnia doradztwo i pełne wsparcie merytoryczne” – podkreśla Thomas Stiegler. „Dzięki temu możemy błyskawicznie dochodzić do porozumienia i szybko planować nasze działania. Pozwala to skutecznie dostosowywać się do rynku i wyprzedzać konkurencję”.

„Sukces firmy na naszym rynku miał duży wpływ na kształt europejskiej strategii MAXDATY” – twierdzi Jarosław Nowicki, Dyrektor Generalny Maxdaty w Polsce.
W 1997 roku właśnie Polska została pierwszym krajem dystrybucyjnym firmy. Następnie sieć dystrybucji powiększyła się o kraje Europy Zachodniej, takie jak Szwecja, Francja, i Włochy. W kolejnych latach firma koncentrowała się na rozwoju w Europie Wschodniej. Aktualnie wiele z tych krajów stało się siedzibą biur przedstawicielskich MAXDATY.

Dołącz do dyskusji: Europejska ekspansja Maxdaty

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl