Era wprowadza BlackBerry
PTC zaczyna oferować 'BlackBerry' klientom biznesowym
Od wczoraj Polska Telefonia Cyfrowa (PTC) oferuje klientom biznesowym znane na całym świecie rozwiązanie BlackBerry™. Wprowadzenie nowej usługi poprzedził kilkumiesięczny etap testów przeprowadzanych wspólnie z grupą klientów korporacyjnych. Dostawcą rozwiązania BlackBerry™ dla Polskiej Telefonii Cyfrowej jest kanadyjska firma Research In Motion Limited (RIM).
BlackBerry™ pozwala na stały dostęp do poczty elektronicznej i określonych danych znajdujących się za zaporą sieciową przedsiębiorstwa (firewall), np. do stron sieciowych, intranetu, programów i baz danych. E-maile dostarczane są automatycznie. Rozwiązanie to daje więc możliwość swobodnego korzystania z poczty elektronicznej bez konieczności używania laptopa, czy komputera, przy zachowaniu wszystkich możliwości telefonu komórkowego. Pozwala ono również odczytywać dokumenty wysłane jako załączniki w formatach: MS Word, MS Excel, MS Power Point®, WordPerfect®, Adobe®PDF, pliki tekstowe i graficzne. Dzięki opcji filtrowania wiadomości, można zdalnie sterować pocztą przychodzącą, ograniczając liczbę wiadomości i załączników do niezbędnych w danej chwili. BlackBerry™ umożliwia również zdalne zarządzanie bazą kontaktów i zadań, planowanie spotkań, organizację dnia pracy własnej oraz swoich współpracowników, tworzenie oraz usuwanie notatek.
- Wprowadzając usługę na polski rynek PTC podkreśla wygodę stałego bezprzewodowego dostępu do poczty korporacyjnej. Aby możliwe było korzystanie z usługi BlackBerry™ wystarczy dostęp do sieci GSM/GPRS. Doskonałe pokrycie obszaru kraju oraz wysokie parametry GPRS w PTC zapewniają możliwość korzystania z usługi praktycznie bez ograniczeń. Dodatkowo, szereg umów roamingowych pozwala na użytkowanie BlackBerry™ prawie na całym świecie. Opłata za korzystanie z usługi jest zryczałtowana i niezależna od ilości przesyłanych danych. Oferta nowej usługi zawiera łatwy w obsłudze terminal BlackBerry™ 7290, który posiada wbudowane wszystkie funkcje, niezbędne do pełnego korzystania z usługi. Z powodzeniem zastępuje on takie narzędzia pracy, jak laptop, palmtop, modem, czy urządzenia szyfrujące - czytamy w komunikacie sieci Era.
Zastosowana w BlackBerry™ technologia push – innowacyjna metoda swobodnego korzystania z poczty elektronicznej za pośrednictwem telefonu komórkowego – umożliwia natychmiastowe i całkowicie automatyczne kierowanie wiadomości e-mail z systemu pocztowego bezpośrednio na terminal BlackBerry™ (tj. tak, jak typowy SMS). Jednocześnie, wiadomości e-mail pozostają zaszyfrowane w trakcie całej drogi pomiędzy serwerem pocztowym firmy, a terminalem Klienta. Bezpieczeństwo transmisji danych podwyższają opcje zdalnego zarządzania prawami dostępu oraz zdalnego kasowania danych. Łatwe w obsłudze i instalacji, jedyne kompletne oraz niewymagające zakupu dodatkowych kart rozszerzeń, pamięci itp., rozwiązanie BlackBerry™ stało się międzynarodowym standardem w komunikacji biznesowej.
Za użytkowanie BlackBerry klient biznesowy zapłaci 80 zł netto miesięcznie, ale z nielimitowanym dostępem do poczty elektronicznej. PTC oferuje odpowiednie terminale w cenie od 488 zł netto.
Spółka ma nadzieję, że w ciągu czterech lat liczba potencjalnych użytkowników będzie wynosić 100-150 tys.
Wprowadzone przez RIM w 1999 roku rozwiązanie BlackBerry™ szybko zyskało uznanie użytkowników i stało się codziennym narzędziem pracy dla korporacji, kancelarii prawniczych, instytucji rządowych oraz wszystkich organizacji, które potrzebują stałego i bezpiecznego dostępu do zasobów wewnętrznych firmy. Dziś z usługi tej korzysta ponad 2 000 000 użytkowników na całym świecie. Zastosowane najwyższe standardy zabezpieczeń uzyskały akceptację amerykańskiej administracji rządowej. Użytkownikami tej technologii są, m.in., największe globalne instytucje finansowe, międzynarodowe korporacje, a także administracja rządowa w Europie i na świecie.
BlackBerry do tej pory zostało wdrożone przez 70 operatorów w 40 krajach.
Dołącz do dyskusji: Era wprowadza BlackBerry