Endemol Polska w Cannes
Ryszard Sibilski, dyrektor firmy Endemol Polska, opowiada nam o tym czego szuka w Cannes.
Targi MIPCOM, które od 9 do 13 października odbywają się w Cannes, to impreza o globalnym znaczeniu dla branży zajmującej się telewizją, video i DVD, nowymi mediami, Internetem oraz telefonią komórkową. Wśród uczestników targów znajdują się producenci, kupujący i sprzedający kontent, finansiści oraz dystrybutorzy produkcji rozrywkowych w mediach elektronicznych.
Nie zabrakło w Cannes przedstawicieli Endemol Polska.
- Cel naszej wizyty to jak zawsze: być dobrze poinformowanym o nowych trendach produkcji telewizyjnych. Endemol zazwyczaj właśnie tam prezentuje swoje najnowsze propozycje. W tym roku będzie to super seria teleturniejów, zapoczątkowana przez ogromny sukces Deal Or No Deal ( w Polsacie : Grasz Czy Nie Grasz) na kanale NBC w USA. Tam to autentyczny przebój, gromadzący w prime time ponad 20 mln osób przed telewizorami. W wyniku tego Endemol sprzedał stacjom konkurencyjnym ( ABC, CBS) 3 nowe teleturnieje… .Wszystko to zobaczymy na targach. Nowe pomysły prezentuje też konkurencja oraz niezależne firmy, od których format można kupić – wiec tego szukam. Nie jesteśmy ograniczeni do katalogu Endemol, więc, jeśli coś się trafi chętnie ubijemy interes z niezależnym producentem, choćby wyłącznie na Polskę… - mówi wortalowi Wirtualnemedia.pl Ryszard Sibilski, dyrektor firmy Endemol Polska.
- Czego szukam? Multimedialności… tyle się mówi o nowych platformach, ADSL’ach, WiMax’ach, kanałach tematycznych , interaktywności, konwergencji Internetu, komórek i telewizji.. Endemol zrobił już pierwszy krok w produkcji dla nowych klientów.. Serial „ Get Close to Sugarbabes” – czyli interaktywny reality show z życia gwiazd pop’u codziennie bezpośrednio na komórki, odniósł ogromny sukces w Wielkiej Brytanii. Zobaczymy co inni mają do powiedzenia w tym temacie... - dodaje Ryszard Sibilski.
Który raz w Cannes?
- Od 1989 roku po kilka razy rocznie.. trudno zliczyć…Bywałem tam raczej jako kupiec formatów telewizyjnych i filmów fabularnych do dystrybucji w Polsce– zdecydowanie rzadziej jako sprzedawca.. Sporo takich zakupów zadziałało na naszym rynku. Bardzo liczę na to, że może kiedyś, w przyszłości – to pomysł z Polski zelektryzuje rzeszę kupujących na Croissette - kończy Ryszard Sibilski.
W Cannes z Endemol Polska jest także Katarzyna Burzawa, Dyrektor Kreatywny, odpowiedzialna za nowe pomysły polskiego oddziału Endemol’a.
Dołącz do dyskusji: Endemol Polska w Cannes