SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dziennik wyprzedził Fakt, liderem Gazeta Wyborcza

Rosną wpływy reklamowe Gazety Wyborczej, Rzeczpospolitej i Dziennika. Ostro w dół Fakt (spadek na czwartą pozycję), Dziennik Bałtycki liderem gazet regionalnych - czyli rynek reklamy w prasie w sierpniu 2007.

"Gazeta Wyborcza" (Agora) zwiększyła w sierpniu 2007 roku cennikowe wpływy z reklam do poziomu 63,49 mln zł, czyli o 9,9 mln zł wobec analogicznego okresu 2006 - wynika z monitoringu gazet codziennych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugie miejsce awansowała "Rzeczpospolita" (Presspublika), która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 10 mln zł (3,7 mln zł więcej niż rok wcześniej). Trzecie miejsce przypadło dla "Dziennika" (Axel Springer Polska) - 9,8 mln zł (wzrost o 6,2 mln zł).

Tuż za podium uplasował się "Fakt"(Axel Springer Polska), którego cennikowe wpływy z reklam spadły do 9,34 mln zł - o 2,74 mln zł wobec analogicznego okresu 2006.

Wśród gazet regionalnych najwięcej wpływów z reklam zanotował "Dziennik Bałtycki" - wzrost z 5,29 mln rok temu do 5,91 mln zł obecnie.

Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły w sierpniu 2007 roku 169 691 053 zł wobec 145 867 338 zł w 2006 roku (dane bez autopromocji).

bez autopromocji
Rok / Miesiąc VIII.2007
Główne medium + wyd. lokalne Wpływy [zł]
Razem: gazety 169 691 053 zł
GAZETA WYBORCZA 63 491 820 zł
RZECZPOSPOLITA 10 003 529 zł
DZIENNIK 9 821 995 zł
FAKT 9 346 025 zł
SUPER EXPRESS 7 355 982 zł
DZIENNIK BAŁTYCKI 5 918 039 zł
GŁOS WIELKOPOLSKI 4 938 230 zł
METRO 4 543 728 zł
DZIENNIK ZACHODNI 4 325 529 zł
GŁOS DZIENNIK POMORZA 3 527 936 zł
SŁOWO POLSKIE GAZETA WROCŁAWSKA 3 433 158 zł
bez autopromocji
Rok / Miesiąc VIII.2006
Główne medium + wyd. lokalne Wpływy [zł]
Razem: gazety 145 867 338 zł
GAZETA WYBORCZA 53 286 512 zł
FAKT 12 086 011 zł
RZECZPOSPOLITA 6 352 099 zł
SUPER EXPRESS 5 950 159 zł
DZIENNIK BAŁTYCKI 5 290 584 zł
DZIENNIK 3 615 000 zł
GŁOS WIELKOPOLSKI 3 451 954 zł
DZIENNIK POLSKI 3 181 646 zł
DZIENNIK ZACHODNI 3 098 267 zł
SŁOWO POLSKIE GAZETA WROCŁAWSKA 3 083 010 zł

dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor

Podsumowanie wpływów reklamowych w sierpniu 2007 roku (z autopromocją):

z autopromocją
Rok / Miesiąc VIII.2006 VIII.2007
Media Wpływy [zł] Wpływy [zł]
Telewizja 368 060 029 zł 484 838 185 zł
Radio 97 960 915 zł 117 465 475 zł
Gazety 150 982 739 zł 176 849 857 zł
Magazyny 140 298 981 zł 139 929 627 zł
Kina 15 740 516 zł 13 560 528 zł
Razem 773 043 180 zł 932 643 672 zł

Dołącz do dyskusji: Dziennik wyprzedził Fakt, liderem Gazeta Wyborcza

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl