Dziennik wyprzedził Fakt, liderem Gazeta Wyborcza
Rosną wpływy reklamowe Gazety Wyborczej, Rzeczpospolitej i Dziennika. Ostro w dół Fakt (spadek na czwartą pozycję), Dziennik Bałtycki liderem gazet regionalnych - czyli rynek reklamy w prasie w sierpniu 2007.
"Gazeta Wyborcza" (Agora) zwiększyła w sierpniu 2007 roku cennikowe wpływy z reklam do poziomu 63,49 mln zł, czyli o 9,9 mln zł wobec analogicznego okresu 2006 - wynika z monitoringu gazet codziennych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugie miejsce awansowała "Rzeczpospolita" (Presspublika), która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 10 mln zł (3,7 mln zł więcej niż rok wcześniej). Trzecie miejsce przypadło dla "Dziennika" (Axel Springer Polska) - 9,8 mln zł (wzrost o 6,2 mln zł).
Tuż za podium uplasował się "Fakt"(Axel Springer Polska), którego cennikowe wpływy z reklam spadły do 9,34 mln zł - o 2,74 mln zł wobec analogicznego okresu 2006.
Wśród gazet regionalnych najwięcej wpływów z reklam zanotował "Dziennik Bałtycki" - wzrost z 5,29 mln rok temu do 5,91 mln zł obecnie.
Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły w sierpniu 2007 roku 169 691 053 zł wobec 145 867 338 zł w 2006 roku (dane bez autopromocji).
bez autopromocji | |
Rok / Miesiąc | VIII.2007 |
Główne medium + wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 169 691 053 zł |
GAZETA WYBORCZA | 63 491 820 zł |
RZECZPOSPOLITA | 10 003 529 zł |
DZIENNIK | 9 821 995 zł |
FAKT | 9 346 025 zł |
SUPER EXPRESS | 7 355 982 zł |
DZIENNIK BAŁTYCKI | 5 918 039 zł |
GŁOS WIELKOPOLSKI | 4 938 230 zł |
METRO | 4 543 728 zł |
DZIENNIK ZACHODNI | 4 325 529 zł |
GŁOS DZIENNIK POMORZA | 3 527 936 zł |
SŁOWO POLSKIE GAZETA WROCŁAWSKA | 3 433 158 zł |
bez autopromocji | |
Rok / Miesiąc | VIII.2006 |
Główne medium + wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 145 867 338 zł |
GAZETA WYBORCZA | 53 286 512 zł |
FAKT | 12 086 011 zł |
RZECZPOSPOLITA | 6 352 099 zł |
SUPER EXPRESS | 5 950 159 zł |
DZIENNIK BAŁTYCKI | 5 290 584 zł |
DZIENNIK | 3 615 000 zł |
GŁOS WIELKOPOLSKI | 3 451 954 zł |
DZIENNIK POLSKI | 3 181 646 zł |
DZIENNIK ZACHODNI | 3 098 267 zł |
SŁOWO POLSKIE GAZETA WROCŁAWSKA | 3 083 010 zł |
dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor
Podsumowanie wpływów reklamowych w sierpniu 2007 roku (z
autopromocją):
z autopromocją | ||
Rok / Miesiąc | VIII.2006 | VIII.2007 |
Media | Wpływy [zł] | Wpływy [zł] |
Telewizja | 368 060 029 zł | 484 838 185 zł |
Radio | 97 960 915 zł | 117 465 475 zł |
Gazety | 150 982 739 zł | 176 849 857 zł |
Magazyny | 140 298 981 zł | 139 929 627 zł |
Kina | 15 740 516 zł | 13 560 528 zł |
Razem | 773 043 180 zł | 932 643 672 zł |
Dołącz do dyskusji: Dziennik wyprzedził Fakt, liderem Gazeta Wyborcza