“Dzień dobry TVN” zmniejszyło przewagę nad “Pytaniem”
“Dzień dobry TVN” w okresie od września ub.r. do czerwca br. miało większą oglądalność niż konkurencyjne “Pytanie na śniadanie” Dwójki. Oba programy straciły widzów, jednak to magazyn TVN zanotował znacznie większy spadek.
“Dzień Dobry TVN” w dni powszednie śledziło średnio 612 tys. osób, co dawało TVN-owi 15,66 proc. udziału w grupie 4+ i 18,60 proc. w komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Program stracił ponad 60 tys. widzów w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, gdy gromadził przed ekranami telewizorów 675 tys. oglądających, a udział stacji wynosił odpowiednio 17,15 proc. i 19,38 proc.
>>> Alicja Resich-Modlińska: To TVN kopiuje „Pytanie na śniadanie”
Z kolei nadawane w Dwójce “Pytanie na śniadanie” zanotowało w minionym sezonie średnią oglądalność na poziomie 542 tys. widzów. Udział TVP 2 w czasie emisji magazynu wyniósł 14,29 proc. w 4+ i 11,73 proc. w 16-49. Rok wcześniej, morning show Dwójki gromadził tylko ok. 15 tys. widzów więcej - średnio 556 tys., a jego udział wynosił odpowiednio 14,41 proc. i 12,45 proc.
Dni powszednie | Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Program | Stacja | Okres | AMR | SHR % | SHR % |
DZIEN DOBRY TVN | TVN | 06.09.2010-24.06.2011 | 612 174 | 15,66% | 18,60% |
7.09.2009 – 25.06.2010 | 674 829 | 17,15% | 19,38% | ||
PYTANIE NA SNIADANIE | TVP 2 | 06.09.2010-24.06.2011 | 542 107 | 14,29% | 11,73% |
7.09.2009 – 25.06.2010 | 556 318 | 14,41% | 12,45% |
Trzy najpopularniejsze odcinki “DD TVN” w sezonie 2010/2011 przekroczyły liczbę miliona widzów. Były to jednak wydania pokazane w dni świąteczne (m.in. 3 maja i 6 stycznia), gdy nie było “Pytania na śniadanie”. Natomiast najchętniej oglądane odcinki tego drugiego magazynu miały ponad 800 tys. oglądających.
Top 10 wydań “Dzień dobry TVN” | ||||
Dni powszednie | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Lp. | Data | AMR | SHR % | SHR % |
1 | 03-05-2011 | 1 168 184 | 13,79% | 15,62% |
2 | 06-01-2011 | 1 101 918 | 14,58% | 17,15% |
3 | 11-11-2010 | 1 005 012 | 13,17% | 17,83% |
4 | 23-06-2011 | 972 468 | 14,36% | 16,16% |
5 | 01-11-2010 | 943 188 | 12,69% | 13,82% |
6 | 02-05-2011 | 935 750 | 17,59% | 21,06% |
7 | 31-12-2010 | 851 474 | 15,40% | 17,86% |
8 | 27-01-2011 | 818 901 | 16,83% | 20,90% |
9 | 03-02-2011 | 799 866 | 17,59% | 19,87% |
10 | 24-12-2010 | 799 271 | 13,95% | 17,14% |
11 | 12-11-2010 | 798 162 | 15,92% | 20,21% |
12 | 01-12-2010 | 789 384 | 17,53% | 21,57% |
13 | 29-11-2010 | 780 996 | 18,06% | 21,60% |
14 | 23-02-2011 | 772 739 | 16,02% | 20,96% |
15 | 07-01-2011 | 764 610 | 16,19% | 18,84% |
Wirtualnemedia.pl | ||||
Top 10 wydań “Pytania na śniadanie” | ||||
Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Lp. | Data | AMR | SHR % | SHR % |
1 | 25-01-2011 | 814 173 | 18,02% | 13,42% |
2 | 14-02-2011 | 801 814 | 17,07% | 14,31% |
3 | 28-12-2010 | 785 443 | 14,85% | 13,01% |
4 | 16-02-2011 | 778 376 | 17,48% | 15,41% |
5 | 18-02-2011 | 748 339 | 17,05% | 15,52% |
6 | 27-01-2011 | 743 937 | 15,23% | 13,32% |
7 | 01-02-2011 | 739 753 | 16,73% | 11,99% |
8 | 30-12-2010 | 735 381 | 14,20% | 12,70% |
9 | 07-02-2011 | 727 640 | 16,93% | 14,32% |
10 | 03-03-2011 | 723 597 | 17,74% | 14,47% |
11 | 27-12-2010 | 720 936 | 13,36% | 13,15% |
12 | 31-01-2011 | 719 445 | 15,69% | 11,63% |
13 | 03-01-2011 | 710 478 | 16,36% | 13,85% |
14 | 16-03-2011 | 702 178 | 16,50% | 14,61% |
15 | 23-02-2011 | 699 274 | 14,59% | 11,66% |
Z kolei wydania weekendowe “Dzień dobry TVN” śledziło średnio 984 tys. widzów przy udziale na poziomie 14,99 proc. w 4+ i 17,55 proc. w 16-49. Rok wcześniej widownia morning show w soboty i niedziele wynosiła 1,05 mln osób, miało ono także wyższe udziały (odpowiednio 15,71 proc. i 17,89 proc.). Program pozostał jednak liderem pasma, drugie miejsce z udziałem na poziomie 13,50 proc. zajął Polsat, a trzecia była TVP 2 (12,66 proc.).
Weekendy | Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Program | Stacja | Okres | AMR | SHR % | SHR % |
DZIEN DOBRY TVN | TVN | 4.09.2010-26.06.2011 | 983 929 | 14,99% | 17,55% |
5.09.2009-27.06.2010 | 1 047 727 | 15,71% | 17,89% |
>>> Remik Maścianica: Morning show to dochodowy biznes
Wpływy reklamowe z wydań “Dzień dobry TVN” nadawanych w dni powszednie wyniosły 108 mln zł, zaś “Pytanie na śniadanie” przyniosło z reklam w tym samym okresie 74 mln zł. Przychody weekendowego “DD TVN” to z kolei 70 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
“Pytanie na śniadanie” przez całe lato emitowane będzie normalnie w dni powszednie o 8.30 Natomiast “Dzień dobry TVN” w okresie wakacyjnym będzie mieć tylko wydania weekendowe.
Dołącz do dyskusji: “Dzień dobry TVN” zmniejszyło przewagę nad “Pytaniem”
I nie tylko o DDTVN chodzi. Większość programów z ramówki tej stacji, to jakiś żart, kpina z widza.