SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dzieci mogą celowo plamić koszulkę w spocie Vanish (wideo)

Komisja Etyki Reklamy oddaliła skargę zarzucającą spotowi reklamowemu odplamiacza Vanish zachęcanie do aktów wandalizmu. W reklamie dzieci celowo robią plamy na koszulce, chcąc sprawdzić, czy mama poradzi sobie z ich wywabieniem.

Protest, który wpłynął do Komisji Etyki Reklamy dotyczył spotu telewizyjnego marki Vanish Oxi Action Inteligence, w którym - podobnie jak w jego niemieckiej wersji - dzieci celowo robią na koszulce plamy z ziemi, trawy i pomidora, żeby sprawdzić, czy mama poradzi sobie z ich wywabieniem. Autor skargi uznał, że "reklama zachęca do aktów wandalizmu, umyślnego niszczenia własności i dobra", a "przedstawiony obraz jest zdecydowanie niepoprawnym w zakresie ochrony środowiska naturalnego". W opinii odbiorcy "powielanie zachowań przedstawionych w reklamie może doprowadzić do zagrożenia zdrowia lub bezpieczeństwa, tym bardziej poszukiwanie nowych metod niszczenia ubrań i robienia plam".

W oparciu o skargę spotowi postawiono zarzuty zachęcania do wandalizmu i zagrażania zdrowiu i bezpieczeństwu dzieci lub młodzieży, a także sprzeczności z dobrymi obyczajami i naruszania społecznego zaufania do działań podejmowanych w zakresie ochrony środowiska naturalnego. Odpowiedzialna za reklamę firma Reckitt Benckiser nie odpowiedziała na te oskarżenia.

Po rozpatrzeniu sprawy Komisja Etyki Reklamy oceniła, że spot jest utrzymany w konwencji żartu, zachęcając nie do niszczenia rzeczy, ale do sprawdzenia, czy z tak trudnymi plamami poradzi sobie mama psocących dzieci. W związku z tym instytucja uznała, że reklama nie narusza kodeksu branżowego.

Dołącz do dyskusji: Dzieci mogą celowo plamić koszulkę w spocie Vanish (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl