Dynamiczny wzrost branży reklamy zewnętrznej
Wielkość sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosła w pierwszym kwartale 2005 roku była wyższa o ponad 34 procent, aniżeli w tym samym okresie roku 2004
Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej zaprezentowała dane dotyczące wielkości sprzedaży naszej branży w pierwszym kwartale 2005 roku.
Wielkość sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosła w pierwszym kwartale 2005 roku sumę: 94.854.693,00 zł i była wyższa o ponad 34 procent, aniżeli w tym samym okresie roku 2004. W stosunku do pierwszego kwartału roku 2003 wzrost ten wyniósł blisko 70 procent.
Dominujące sektory w pierwszym kwartale 2005 roku:
1. Sprzedaż 17,45%
2. Rozrywka/Kultura 17,33%
3. Telekomunikacja 16,92%
4. Motoryzacja/Transport 14,24%
5. Żywność 13,29%
Wraz z sektorem "Finanse/Marketing" (5,45%) stanowią one blisko 85% rynku reklamy zewnętrznej. Pierwsza piątka sektorów pozostaje niezmienna od dwóch latach. Występują natomiast przetasowania na poszczególnych miejscach.
Wśród kategorii produktów pierwsza piątka wygląda następująco:
1. Sieci handlowe, hipermarkety, galerie handlowe 13,92%
2. Systemy telefonii komórkowej 12,17%
3. Samochody 10,29%
4. Gazety codzienne 6,39%
5. Magazyny 5,89%
Uwagę zwraca znaczący procentowy wzrost wydatków na reklamę samochodów. Udział reklamy samochodów w stosunku do tego samego okresu roku 2004 powiększył się dwukrotnie.
2003 | 2004 | 2005 (I kw.) | |
sprzedaż | 18,77% | 18,12% | 17,45% |
rozrywka/kultura | 19,40% | 17,62% | 17,33% |
telekomunikacja | 17,24% | 16,33% | 16,92% |
motoryzacja/transport | 8,17% | 8,62% | 14,24% |
żywność | 16,14% | 16,21% | 13,29% |
2003 | 2004 | 2005 (I kw.) | |
sieć handlowa | 16,05% | 15,57% | 13,92% |
telefonia komórkowa | 11,22% | 12,38% | 12,17% |
samochody | 5,36% | 6,70% | 10,29% |
gazety codzienne | 8,20% | 4,46% | 6,39% |
magazyny | 1,67% | 5,37% | 5,89% |
2003 (I kw.) | 2004 (I kw.) | 2005 (I kw.) | |
wartość sprzedaży | 55 873 924,00 zł | 70 600 555,00 zł | 94 854 693,00 zł |
wzrost sprzedaży w % | 100,00% | 126,36% | 169,77% |
Zestawienie obejmuje firmy "pierwszej piątki (ze wszystkimi podmiotami z grupy): AMS S.A., Cityboard Media, Clear Channel Poland, Ströer Out of home Media oraz News Outdoor Poland. Raport zawiera także dane firm: Gigaboard Polska, Mini Media/Publiprox oraz Business Consulting.
Dołącz do dyskusji: Dynamiczny wzrost branży reklamy zewnętrznej