SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dynamiczny wzrost branży reklamy zewnętrznej

Wielkość sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosła w pierwszym kwartale 2005 roku była wyższa o ponad 34 procent, aniżeli w tym samym okresie roku 2004

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej zaprezentowała dane dotyczące wielkości sprzedaży naszej branży w pierwszym kwartale 2005 roku.

Wielkość sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosła w pierwszym kwartale 2005 roku sumę: 94.854.693,00 zł i była wyższa o ponad 34 procent, aniżeli w tym samym okresie roku 2004. W stosunku do pierwszego kwartału roku 2003 wzrost ten wyniósł blisko 70 procent.

Dominujące sektory w pierwszym kwartale 2005 roku:

1. Sprzedaż    17,45%
2. Rozrywka/Kultura   17,33%
3. Telekomunikacja   16,92%
4. Motoryzacja/Transport  14,24%
5. Żywność    13,29%

Wraz z sektorem "Finanse/Marketing" (5,45%) stanowią one blisko 85% rynku reklamy zewnętrznej. Pierwsza piątka sektorów pozostaje niezmienna od dwóch latach. Występują natomiast przetasowania na poszczególnych miejscach.

Wśród kategorii produktów pierwsza piątka wygląda następująco:

1. Sieci handlowe, hipermarkety, galerie handlowe 13,92%
2. Systemy telefonii komórkowej   12,17%
3. Samochody      10,29%
4. Gazety codzienne       6,39%
5. Magazyny        5,89%

Uwagę zwraca znaczący procentowy wzrost wydatków na reklamę samochodów. Udział reklamy samochodów w stosunku do tego samego okresu roku 2004 powiększył się dwukrotnie.

 200320042005 (I kw.)
sprzedaż18,77%18,12%17,45%
rozrywka/kultura19,40%17,62%17,33%
telekomunikacja17,24%16,33%16,92%
motoryzacja/transport8,17%8,62%14,24%
żywność16,14%16,21%13,29%
 200320042005 (I kw.)
sieć handlowa16,05%15,57%13,92%
telefonia komórkowa11,22%12,38%12,17%
samochody5,36%6,70%10,29%
gazety codzienne8,20%4,46%6,39%
magazyny1,67%5,37%5,89%
    
    
2003 (I kw.)2004 (I kw.)2005 (I kw.)
wartość sprzedaży55 873 924,00 zł70 600 555,00 zł94 854 693,00 zł
wzrost sprzedaży w %100,00%126,36%169,77%

Zestawienie obejmuje firmy "pierwszej piątki (ze wszystkimi podmiotami z grupy): AMS S.A., Cityboard Media, Clear Channel Poland, Ströer Out of home Media oraz News Outdoor Poland. Raport zawiera także dane firm: Gigaboard Polska, Mini Media/Publiprox oraz Business Consulting.

Dołącz do dyskusji: Dynamiczny wzrost branży reklamy zewnętrznej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl