Duża oglądalność Super Bowl, ale nie najwyższa w historii
Niedzielną relację z pokazywanego w telewizji NBC finału rozgrywekzawodowej ligi futbolu amerykańskiego obejrzało średnio 95,4miliona Amerykanów, co jest drugim wynikiem w historii - wynika zdanych firmy badawczej Nielsen Media Research.
Rekord został ustanowiony w roku ubiegłym, kiedy Super Bowl naantenie stacji Fox obejrzało średnio 97,5 miliona mieszkańców USA.Pierwszą piątkę uzupełniają finały z lat 1996 (NBC - 94,1 mlnwidzów), 2007 (CBS - 93,2 mln) oraz 1993 (NBC - 91 mln).
Z kolei liczba osób, które przez co najmniej sześć minutoglądały niedzielną transmisję, wyniosła 147 milionów. To takżedrugi po zeszłorocznym Super Bowl (148,3 miliona widzów) najlepszywynik.
Szczyt oglądalności miał miejsce między godziną 21:30 a 22:00amerykańskiego czasu, gdy jednocześnie relację na antenie NBCoglądało 100,5 miliona widzów.
W niedzielnym finale NFL zagrały drużyny Pittsburgh Steelers iArizona Cardinals. Mecz zakończył się zwycięstwem ekipy zPittsburgha 27:23.
Średnia cena za jeden 30-sekundowy spot reklamowy w trakcietransmisji na antenie NBC wyniosła nieco ponad 3 miliony dolarów (wsumie nadano 67 takich spotów). Telewizja zarobiła z tego tytułu206 milionów dolarów.
źródło: Media Life
Dołącz do dyskusji: Duża oglądalność Super Bowl, ale nie najwyższa w historii