Dochody z reklam AOL o 6 proc. w dół
W III kwartale bieżącego roku globalne dochody z reklam AOL zmniejszyły się o 6 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
Całościowe dochody AOL spadły natomiast o 17 procent, z 1,2 do 1 miliarda dolarów. Oprócz mniejszych wpływów z reklam główny wpływ miał na to 26-procentowy spadek dochodów z opłat subskrypcyjnych - informuje serwis Brand Republic.
Przyczyną spadku w dochodach z opłat subskrypcyjnych była malejąca liczba subskrybentów AOL w USA, wynikająca z decyzji firmy o zaoferowaniu poczty e-mail i innych usług za darmo.
Z kolei na malejące dochody reklamowe największy wpływ miała spadająca liczba reklam graficznych na własnych stronach AOL oraz gorsza sprzedaż na serwisach należących do inych firm. Te spadki częściowo zostały zrównoważone dzięki wzrostowi wpływów z płatnych reklam w wyszukiwarce AOL.
Dołącz do dyskusji: Dochody z reklam AOL o 6 proc. w dół