SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Cyfrowy Polsat ma 59 proc. rynku w Polsce

Cyfrowy Polsat miał 3,202 mln abonentów na koniec 2009 r., co oznacza, że jego baza klientów wzrosła o 17 proc. oraz 29.325 klientów usług telekomunikacyjnych.

"Liczba abonentów Pakietu Familijnego wzrosła o 324 tys. do 2,610 mln i stanowiła 81 proc. całej bazy abonentów, zaś liczba abonentów Pakietu Mini i Mini Max wzrosła o 152 tys. do 593 tys., co stanowiło 19% całej bazy abonentów. Wzrost bazy abonentów spółka zawdzięcza dużej liczbie przyłączeń nowych abonentów, co zostało częściowo skompensowane wyższym współczynnikiem odpływu abonentów, który wynika z większej konkurencji na rynku usług DTH" - czytamy w raporcie.

Spółka szacuje, że na koniec zeszłego roku jej udział w rynku płatnej telewizji satelitarnej, mierzony liczbą abonentów, kształtował się na poziomie około 59%, zaś udział w przyłączeniach netto 57%. Według przedstawionych danych, 23% rynku platform cyfrowych przypadało na Cyfrę+ a 16% na platformę "n" (w tym aktywne karty "Telewizji na Kartę"), 4% przypadało na Telekomunikację Polską (TPSA).

Spółka we wrześniu 2008 r. rozpoczęła świadczenie usług jako operator telefonii komórkowej, a w lutym tego roku - jako dostawca usługi dostępu do internetu.

"Na dzień 31 grudnia 2009 roku z naszych usług telekomunikacyjnych korzystało 29.325 klientów" - podano w raporcie.

Spółka podała, że w 2009 średni miesięczny przychód na abonenta (ARPU) Pakietu Familijnego wzrósł o 2,3% do 40,3 zł z 39,4 zł w 2008 roku.

"Wzrost ten wynika przede wszystkim ze wzrostu liczby abonentów poza okresem podstawowym umowy, wzrostu liczby abonentów pakietów premiowych i kanałów HD oraz zaliczenia do tego wskaźnika wyższych jednorazowych opłat aktywacyjnych pobieranych przy zawarciu umów na udostępnienie dekodera" - podała spółka.

ARPU Pakietu Mini wzrosło o 7,0% do 9,2 zł w 2008 roku, głównie w wyniku wzrostu liczby abonentów będących poza okresem podstawowym umowy oraz wzrostu liczby abonentów, którzy po 12 promocyjnych miesiącach pozostali przy pakiecie Mini Max. Średni miesięczny przychód na abonenta spadł o 2,0% do 34,6 zł z 35,3 zł w analogicznym okresie 2008 roku.

Współczynnik odpływu abonentów (Churn) w 2009 roku wzrósł do 10,7% wobec 7,5% w 2008 roku.

"Wzrost współczynnika odpływu abonentów Pakietu Familijnego jest częściowo spowodowany wzrostem liczby abonentów poza okresem podstawowym umowy oraz zaostrzoną konkurencją na rynku płatnej telewizji, w wyniku, której oferty promocyjne wszystkich operatorów są znacznie atrakcyjniejsze dla klientów. W wyniku takiej sytuacji część klientów skutecznie rozwiązała z Cyfrowym Polsatem jedną umowę, podpisując jednocześnie nową w ramach atrakcyjnych ofert promocyjnych" - wyjaśnia spółka.

- 2009 rok upłynął w naszej spółce pod znakiem konsekwentnego wzrostu i rozbudowy portfolio usług. Uruchomienie stacji Polsat Film, Polsat Futbol, Polsat Jim Jam, Nickelodeon, Comedy Central, Nat Geo Wild, Polsat HD, Eurosport 2 HD, Discovery HD Showcase i Nat Geo Wild HD, zauważalnie zwiększyło liczbę oferowanych przez nas kanałów polskojęzycznych. Dodatkowo, na 15 kanałach satelitarnych uruchomiliśmy usługę z kategorii VOD, udostępniając na nich 320 filmów rocznie – komentuje Dominik Libicki, prezes zarządu Cyfrowego Polsatu.

- Z bardzo dobrym przyjęciem przez polskich widzów spotkały się dekodery produkowane przez Cyfrowy Polsat Technology Sp. z o.o. Z naszej taśmy produkcyjnej zjechało już ponad milion nowoczesnych odbiorników cyfrowych, a w tym roku planujemy uruchomić produkcję dekoderów HD. Co ważne, także w obszarze wyników finansowych, mimo trwającego spowolnienia gospodarczego oraz osłabienia złotego wobec euro i dolara, mamy powody do zadowolenia. Skonsolidowane przychody wzrosły o 14% do 1,279 mln zł. Wynik EBITDA, czyli zysk operacyjny powiększony o amortyzację spadł w tym czasie o 6% do 327 mln zł, a zysk netto spadł o 12% do 238 mln – dodaje Libicki.

W 2009 roku spółka miała 237,94 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 269,76 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1266,14 mln zł wobec 1098,47 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Cyfrowy Polsat ma 59 proc. rynku w Polsce

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
tylko N!!!!
odpowiedź
User
kabanx
te cyfrówki na wsi mają popyt bo nie ma kablówki
odpowiedź
User
pan profesor
Macie ludzie poczucie humoru - mowa tu o CP i o tym, że jest na rynku liderem, a zważywszy, że internet cieszy się dużym zainteresowaniem, po wejściu usług zintegrowanych pozycja ta na pewno się umocni. Tyle w temacie.
odpowiedź