SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Coca-Cola chce wykorzystać sztuczną inteligencję do tworzenia reklam

Koncern Coca-Cola planuje wykorzystać tzw. AI boty (czyli sztuczną inteligencję) do tworzenia i kreowania własnych reklam. Przedstawiciele firmy tłumaczą, że mogłyby one z powodzeniem tworzyć muzykę czy scenariusze.

Plany takie ogłosił podczas Mobile World Congress Mariano Bosaz, global senior digital director w Coca-Coli. Poinformował, że jest właśnie po to na tym kongresie w Barcelonie, by lepiej poznać to, w jaki sposób marki mogą wykorzystywać sztuczną inteligencję, bo jest zainteresowany zastąpieniem ludzi przez roboty przy tworzeniu reklam i treści (content marketingowych).

W ramach niedawnej restrukturyzacji firmy w obrębie biznesu internetowego Coca-Cola zatrudniła pierwszego chief digital marketing officera. Stanowisko to objął David Godsman.

Cyfrowa transformacja w firmie ma obejmować cztery obszary: działania new business, operacje, kulturę organizacyjną i doświadczenia klienta.

Coca-Cola jest zainteresowana wykorzystaniem sztucznej inteligencji zwłaszcza w celu rozwoju treści, mediów i ecommerce - zwłaszcza pod kątem zwiększenia efektywności.

AI boty miałyby, wg Mariano Bosaza odpowiadać m.in. za komponowanie muzyki do reklam tworzenie kreacji, komunikację w mediach społecznościowych i tworzenie scenariuszy reklamowych.

Mariano Bosaz powiedział też, że taka wizja nie może być wprowadzona w życie z dnia na dzień i że to raczej kwestia przyszłości, ale z drugiej strony podkreślił, że jego zdaniem z powodzeniem te działania mogą zamiast ludzi realizować maszyny.


 

Dołącz do dyskusji: Coca-Cola chce wykorzystać sztuczną inteligencję do tworzenia reklam

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pierwszy
Ciekawe jaki brief pan David napisze tym maszynom. Jak będzie to taki sam bełkot jaki wypluwają na codzień to te maszyny raczej go odrzucą :-)))) No chyba, że najpierw maszyny zastąpią pana Davida.
0 0
odpowiedź
User
Drugi
Tylko po co?
0 0
odpowiedź
User
pavv
Sprzedaż ich słodzonej i barwionej wody gwałtownie spada od kilku lat toteż jak to w korporacji zaczynają się zajmować pierdołami tylko po to, żeby o nich w mediach pisano.
0 0
odpowiedź