SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Blondynka” wygrała z konkurencją; w planach kolejna seria

Serial „Blondynka” oglądało w TVP 1 więcej widzów niż propozycje konkurencji, chociaż obniżył on widownię stacji w stosunku do ub.r. Wpływy reklamowe z serialu wyniosły prawie 20 mln zł. W planach jest nakręcenie drugiej serii.

Z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że 13 odcinków serialu „Blondynka” oglądało średnio 4,9 mln widzów przy udziale wynoszącym 30,11 proc. w grupie 4+ i 25,45 proc. w komercyjnej 16-49. To mniejsza widownia niż ta, którą w tym paśmie (niedziele 20.20) Jedynka miała rok temu. Wtedy stację oglądało 7,5 mln osób, przy udziale wynoszącym odpowiednio 45,10 proc. i 38,53 proc. TVP 1 nadawała wtedy hitowe „Ranczo”.

W czasie emisji „Blondynki” Jedynka była liderem rynku telewizyjnym, zarówno wśród wszystkich widzów jak i w grupie komercyjnej. Drugie miejsce zajęła stacja TVN, która w tym czasie pokazywała głównie „Taniec z gwiazdami”, co dało jej w grupie 4+ 21,98 proc. udziału. Słabiej od TVP 1 wypadły także Polsat (gł. „Skazany na śmierć”, „CSI: Kryminalne Zagadki Miami”; 11,88 proc.) i TVP 2 („Kabaretowy Klub Dwójki”, filmy fabularne; 11,75 proc.).

Dane telemetryczne pokazują, że produkcję oglądały głównie kobiety, widzowie po 45. roku życia oraz mieszkańcy wsi. Wpływy z reklam emitowanych przed i po odcinkach serialu wyniosły 19,7 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Serial „Blondynka” opowiadał o losach młodej lekarki weterynarii Sylwii Kubus z Warszawy (w tej roli Julia Pietrucha), która wyjeżdża na prowincję. W planach jest nakręcenie drugiej serii produkcji. Zdjęcia do nowych odcinków ruszą prawdopodobnie wiosną 2011 roku.

Widownia serialu „Blondynka” odcinek po odcinku 

  Wszyscy 4+ 16-49
Data AMR SHR % SHR %
07-03-2010 5 675 212 32,45% 26,59%
14-03-2010 5 745 641 31,88% 27,59%
21-03-2010 5 576 267 32,01% 27,36%
28-03-2010 5 184 968 29,53% 25,17%
04-04-2010 4 385 186 28,48% 24,70%
25-04-2010 4 883 567 29,82% 24,98%
02-05-2010 4 232 627 29,66% 25,63%
09-05-2010 4 679 934 29,29% 25,46%
16-05-2010 4 737 239 28,62% 24,77%
23-05-2010 4 256 159 27,37% 22,92%
30-05-2010 4 204 584 26,77% 22,66%
30-05-2010 4 553 004 30,05% 25,01%
06-06-2010 5 058 809 35,06% 27,14%
średnia 4 862 501 30,11% 25,45%


Oglądalność konkurencji w czasie emisji produkcji

  Wszyscy 4+ 16-49
Stacja AMR SHR % SHR %
TVP 1 – Blondynka 4 862 501 30,11% 25,45%
TVN 3 549 501 21,98% 20,41%
Polsat 1 918 962 11,88% 15,33%
TVP 2 1 896 848 11,75% 12,00%


Profil widowni serialu 

WIRTUALNEMEDIA.PL  ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 41,74% 87
  Kobiety 58,26% 112
Wiek  4-9 1,39% 23
   10-15 3,58% 51
  16 - 19 2,42% 42
  20 - 24 2,80% 34
  25 - 29 4,18% 47
  30 - 34 5,30% 65
  35 - 39 6,97% 98
  40 - 44 5,34% 83
  45 - 49 10,12% 142
  50 - 54 12,35% 150
  55 - 59 11,56% 152
  60+ 34,01% 174
Wlk. miasta Wieś 45,89% 118
  < 50 tys. 22,75% 94
  50-100 tys. 7,99% 93
  100-200 tys. 6,76% 85
  > 200 tys. 16,61% 82
Zawód Top management 7,01% 90
  Pracownicy średniego szczebla 14,21% 98
  Pracownicy fizyczni i rolnicy 20,80% 103
  Emeryci 40,81% 164
  Inni 17,16% 53
Wykształcenie Podstawowe 53,57% 117
  Średnie 30,03% 101
  Wyższe 11,43% 100
  Inne 4,96% 38


 

Dołącz do dyskusji: „Blondynka” wygrała z konkurencją; w planach kolejna seria

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
serial nudny jak w flaki z olejem
0 0
odpowiedź
User
zetes
To aż tylu mamy zoofili ?
0 0
odpowiedź
User
kamil
Super że będzie druga seria, jedyny serial bliższy codzienności i bardzo realistyczny ;)
0 0
odpowiedź