„Blondynka” wygrała z konkurencją; w planach kolejna seria
Serial „Blondynka” oglądało w TVP 1 więcej widzów niż propozycje konkurencji, chociaż obniżył on widownię stacji w stosunku do ub.r. Wpływy reklamowe z serialu wyniosły prawie 20 mln zł. W planach jest nakręcenie drugiej serii.
Z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że 13 odcinków serialu „Blondynka” oglądało średnio 4,9 mln widzów przy udziale wynoszącym 30,11 proc. w grupie 4+ i 25,45 proc. w komercyjnej 16-49. To mniejsza widownia niż ta, którą w tym paśmie (niedziele 20.20) Jedynka miała rok temu. Wtedy stację oglądało 7,5 mln osób, przy udziale wynoszącym odpowiednio 45,10 proc. i 38,53 proc. TVP 1 nadawała wtedy hitowe „Ranczo”.
W czasie emisji „Blondynki” Jedynka była liderem rynku telewizyjnym, zarówno wśród wszystkich widzów jak i w grupie komercyjnej. Drugie miejsce zajęła stacja TVN, która w tym czasie pokazywała głównie „Taniec z gwiazdami”, co dało jej w grupie 4+ 21,98 proc. udziału. Słabiej od TVP 1 wypadły także Polsat (gł. „Skazany na śmierć”, „CSI: Kryminalne Zagadki Miami”; 11,88 proc.) i TVP 2 („Kabaretowy Klub Dwójki”, filmy fabularne; 11,75 proc.).
Dane telemetryczne pokazują, że produkcję oglądały głównie kobiety, widzowie po 45. roku życia oraz mieszkańcy wsi. Wpływy z reklam emitowanych przed i po odcinkach serialu wyniosły 19,7 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Serial „Blondynka” opowiadał o losach młodej lekarki weterynarii Sylwii Kubus z Warszawy (w tej roli Julia Pietrucha), która wyjeżdża na prowincję. W planach jest nakręcenie drugiej serii produkcji. Zdjęcia do nowych odcinków ruszą prawdopodobnie wiosną 2011 roku.
Widownia serialu „Blondynka” odcinek po odcinku
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Data | AMR | SHR % | SHR % |
07-03-2010 | 5 675 212 | 32,45% | 26,59% |
14-03-2010 | 5 745 641 | 31,88% | 27,59% |
21-03-2010 | 5 576 267 | 32,01% | 27,36% |
28-03-2010 | 5 184 968 | 29,53% | 25,17% |
04-04-2010 | 4 385 186 | 28,48% | 24,70% |
25-04-2010 | 4 883 567 | 29,82% | 24,98% |
02-05-2010 | 4 232 627 | 29,66% | 25,63% |
09-05-2010 | 4 679 934 | 29,29% | 25,46% |
16-05-2010 | 4 737 239 | 28,62% | 24,77% |
23-05-2010 | 4 256 159 | 27,37% | 22,92% |
30-05-2010 | 4 204 584 | 26,77% | 22,66% |
30-05-2010 | 4 553 004 | 30,05% | 25,01% |
06-06-2010 | 5 058 809 | 35,06% | 27,14% |
średnia | 4 862 501 | 30,11% | 25,45% |
Oglądalność konkurencji w czasie emisji produkcji
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVP 1 – Blondynka | 4 862 501 | 30,11% | 25,45% |
TVN | 3 549 501 | 21,98% | 20,41% |
Polsat | 1 918 962 | 11,88% | 15,33% |
TVP 2 | 1 896 848 | 11,75% | 12,00% |
Profil widowni serialu
WIRTUALNEMEDIA.PL | ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 41,74% | 87 |
Kobiety | 58,26% | 112 | |
Wiek | 4-9 | 1,39% | 23 |
10-15 | 3,58% | 51 | |
16 - 19 | 2,42% | 42 | |
20 - 24 | 2,80% | 34 | |
25 - 29 | 4,18% | 47 | |
30 - 34 | 5,30% | 65 | |
35 - 39 | 6,97% | 98 | |
40 - 44 | 5,34% | 83 | |
45 - 49 | 10,12% | 142 | |
50 - 54 | 12,35% | 150 | |
55 - 59 | 11,56% | 152 | |
60+ | 34,01% | 174 | |
Wlk. miasta | Wieś | 45,89% | 118 |
< 50 tys. | 22,75% | 94 | |
50-100 tys. | 7,99% | 93 | |
100-200 tys. | 6,76% | 85 | |
> 200 tys. | 16,61% | 82 | |
Zawód | Top management | 7,01% | 90 |
Pracownicy średniego szczebla | 14,21% | 98 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 20,80% | 103 | |
Emeryci | 40,81% | 164 | |
Inni | 17,16% | 53 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 53,57% | 117 |
Średnie | 30,03% | 101 | |
Wyższe | 11,43% | 100 | |
Inne | 4,96% | 38 |
Dołącz do dyskusji: „Blondynka” wygrała z konkurencją; w planach kolejna seria