Billboardy 'Pływaj z foczkami' nie dyskryminują seksualnie kobiet
Komisja Etyki Reklamy odrzuciła protest zarzucający billboardomreklamującym kompleks basenów w Lublinie dyskryminowanie kobiet natle seksualnym. Plakaty pokazują kąpiące się dziewczyny, animowanąfokę i hasło "Pływaj z foczkami".
Skarga nadesłana do Komisji Etyki Reklamy dotyczyła billboardówreklamujących otwarty w czerwcu w Lublinie kompleks basenów.Plakaty przedstawiały kąpiące się w basenie kobiety, wizerunekrysunkowej foki i hasło "Pływaj z foczkami". Jeden z odbiorcówreklamy zarzucił jej, że ten slogan w zestawieniu z wizerunkiematrakcyjnych, skąpo ubranych kobiet nasuwa jednoznacznie seksualneskojarzenia, ponieważ takie konotacje w języku młodzieżowym masłowo "foczka". "Twórca reklamy wykorzystał seksualny kontekstnieprzypadkowo" - zaznaczył autor protestu.
W oparciu o skargę billboardom postawiono zarzuty sprzeczności zdobrymi obyczajami i poczuciem odpowiedzialności społecznej orazdyskryminacji ze względu na płeć. Odpowiedzialny na tą reklamęMiejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Lublinie wyjaśniał, że plakatymiały informować potencjalnych użytkowników o czekających nabasenie atrakcjach: dmuchanych foczkach udostępnianych bezpłatniedzieciom do pomocy w nauce pływania oraz takich pluszowychsłużących do zabawy. MOSIR zaznaczył, że reklama nie miała na celuobrażania kogokolwiek.
Komisja Etyki Reklamy po rozpatrzeniu sprawy uznała, żebillboardy nie są sprzeczne z dobrymi obyczajami oraz nikogo niedyskryminują, ponieważ zastosowane w nich hasło odnosi się wprostdo prowadzonej na basenie działalności. Instytucja oceniła tymsamym, że nie naruszają one Kodeksu Etyki Reklamy ani przepisówprawa.
Dołącz do dyskusji: Billboardy 'Pływaj z foczkami' nie dyskryminują seksualnie kobiet