SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Biedronka zwiększyła wydatki reklamowe mocniej od Lidla i Media Expert, Euro-Net ze spadkiem (Top10)

Wydatki na reklamę w tradycyjnych mediach wzrosły w ciągu 11 miesięcy ub.r. rok do roku o 10 proc. Najszybciej rosły nakłady na reklamę w kinach i DOOH. Właściciel sklepów Biedronka, Lidl i Terg zwiększyły wydatki dwucyfrowo – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W okresie od stycznia do listopada 2023 roku media tradycyjne (bez internetu) zarobiły na reklamach 40,1 mld zł. Było to 10 proc. więcej niż w tym samym okresie 2022 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar).

Ponad połowa budżetów trafiła do telewizji (20,3 mld zł), która w skali roku zwiększyła wpływy z reklam o 3,5 proc. Stacje radiowe zarobiły 7,1 proc. więcej rdr (ponad 10 mld zł), a magazyny – 7 proc. więcej (3,9 mld zł). 

Wydatki na reklamę w kinach wzrosły w skali roku o 169,7 proc., do 2,9 mld zł, na reklamę zewnętrzną – o 2,9 proc., do 1,3 mld zł, na gazety – o 1,2 proc., do 1,3 mld zł. 55,9 proc. więcej marketerzy wydali na reklamę DOOH – łącznie 333,9 mln zł.



Play i Euro-Net redukują wydatki

Niezmiennie najwięcej na reklamę wydaje Aflofarm Farmacja Polska – przez 11 miesięcy 2023 roku ta farmaceutyczna przeznaczyła na promocję swoich marek w tradycyjnych mediach blisko 2,3 mld zł (2,7 proc. więcej rdr). 
Drugim największym reklamodawcą jest firma Terg (właściciel sieci Media Expert) z wydatkami w kwocie 1,2 mld zł (wzrost o 11,5 proc.). Podium zamyka Natur Produkt Zdrovit z budżetem w wysokości 810,5 mln zł (wzrost o 5,9 proc.).

Lidl na swoje reklamy wydał w mediach offline 743,6 mln zł (+11,1 proc.), Ferrero Polska – 610,3 mln zł (+4,6 proc.), Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów Biedronka - 565 mln zł (+22,3 proc.), USP Zdrowie – 543,1 mln zł (+2,1 proc.).

Tylko dwie firmy z czołówki największych reklamodawców obniżyły w omawianym okresie wydatki reklamowe. Euro-Net Warszawa zredukował budżet o 11,3 proc., do 585,1 mln zł, a P4, operator sieci komórkowej Play – zmniejszył nakłady o 0,6 proc., do 392,3 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Biedronka zwiększyła wydatki reklamowe mocniej od Lidla i Media Expert, Euro-Net ze spadkiem (Top10)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
cccc
Po co im te reklamy skoro i tak zgarniają cały rynek.
0 0
odpowiedź
User
G
Co to jest za podmiot "Reklama Wspólna" pomiędzy USP Zdrowie a P4?
2 0
odpowiedź