Banki wydały siedem razy więcej na reklamy lokat
W trzecim kwartale polskie banki przeznaczyły siedem razy więcej środków na telewizyjne, radiowe i prasowe reklamy lokat niż w tym samym okresie ubiegłego roku - wynika z danych Expert Monitora. Budżety marketingowe firm finansowych wyniosły ogółem 183 mln zł, z czego prawie połowę wydano na promocję kredytów.
Wyniki badań Expert Monitora opublikowane przez "Rzeczpospolitą" pokazują, że polskie banki w trzecim kwartale bieżącego roku najwięcej środków - ok. 89 mln zł - przeznaczyły na telewizyjne, radiowe i prasowe reklamy kredytów. Na promowanie tych usług wydano prawie połowę z wynoszących w tych mediach ogółem 183 mln zł budżetów marketingowych, których wielkość wzrosła w porównaniu z tym samym okresem 2007 roku o 58 mln zł.
Najbardziej w ciągu 12 miesięcy zwiększyły się wydatki na reklamy lokat, których promowanie kosztowało banki w trzecim kwartale ubiegłego roku tylko 6,4 mln zł, a w minionych trzech miesiącach - aż 45 mln zł, czyli siedem razy więcej. Na reklamy w telewizji, radiu i prasie najwięcej - 21 mln zł - przeznaczył PKO BP, a nieco mniej ING Bank Śląski i Eurobank.
Dołącz do dyskusji: