Banki na reklamę tv: PKO, Agricole i BZ WBK dwa razy więcej, ING i Millennium mniej-top10
W ub.r. PKO BP na reklamy w telewizji cennikowo przeznaczył prawie dwa razy więcej niż rok wcześniej, BZ WBK - więcej o 140 proc., a Credit Agricole - o 176 proc. Za to o 12-13 proc. zmniejszyły się wydatki w tym zakresie Grupy ING i Banku Millennium.
Dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w 2011 roku PKO BP jako jedyny bank cennikowo wydał na reklamę telewizyjną ponad 100 mln zł. Inwestycje PKO BP w tym zakresie wzrosły w skali roku dokładnie o 98,2 proc. Przypomnijmy, że od wiosny ub.r. twarzą reklamową PKO BP jest Szymon Majewski, który w nowej kampanii odgrywa… cały ten bank (zobacz tę reklamę).
>>> Telekomy w telewizji: PTC 20 proc. więcej, Polkomtel 25 proc. mniej
Jeszcze większe wzrosty cennikowych wydatków na reklamę telewizyjną rok do roku osiągnęły AIB European Investments Limited, właściciel BZ WBK, oraz Bank BPH - odpowiednio 140 i 120,1 proc. W kampaniach BZ WBK w drugiej połowie ub.r. występował Antonio Banderas (zobacz jedną z reklam z jego udziałem), a Bank BPH jako jeden z nielicznych banków reklamował się bez celebrytów. Podobną strategię realizował Eurobank, którego telewizyjny budżet reklamowy zwiększył się o 98,3 proc.
Z kolei Credit Agricole - do października ub.r. funkcjonujący w Polsce jako Lukas Bank - przeznaczył na marketing telewizyjny aż o 175,9 proc. więcej niż Lukas Bank w 2010 roku. Przypomnijmy, że twarzą kampanii wspierającej ten rebranding była Juliette Binoche (więcej o tej akcji).
Natomiast Getin Holding, właściciel Getin Banku i Noble Banku, wydał na reklamę telewizyjną 85,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Wydatki Alior Banku wzrosły o 27,2 proc., a Providenta - o 26,7 proc.
Z drugiej strony Grupa ING przeznaczyła na spoty w telewizji 12,2 proc. mniej niż w 2010 roku. Natomiast wydatki Banku Millennium w tym zakresie spadły o 12,9 proc.
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną (w zł) | ||
bank | 2011 | 2010 |
PKO BP | 109 237 770 | 55 108 382 |
AIB European Investments Limited | 88 210 016 | 36 751 620 |
Getin Holding | 73 415 021 | 39 498 963 |
ING Group | 69 131 481 | 78 748 062 |
Bank BPH PBK | 58 879 116 | 26 747 335 |
Alior Bank | 52 874 533 | 41 567 059 |
Credit Agricole | 52 494 716 | 19 023 797* |
Euro Bank | 52 393 128 | 26 416 978 |
Bank Millennium | 50 619 318 | 58 076 534 |
Provident Financial PLC | 48 038 328 | 37 900 135 |
*dane dotyczą Lukas Banku, który w połowie ub.r. został zastąpiony przez Credit Agricole Bank Polska |
Dołącz do dyskusji: Banki na reklamę tv: PKO, Agricole i BZ WBK dwa razy więcej, ING i Millennium mniej-top10
typu fajny gosciu jestes ?
wiec moje ego nie zalezy od innych
czy krzycza czy glaszcza,wisi mi to
kasa to jest kasa
kasa za prace/info
bo to jest praca/doswiadczenie
a ego ???? a co mnie to obchodzi