SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Banki na reklamę tv: PKO, Agricole i BZ WBK dwa razy więcej, ING i Millennium mniej-top10

W ub.r. PKO BP na reklamy w telewizji cennikowo przeznaczył prawie dwa razy więcej niż rok wcześniej, BZ WBK - więcej o 140 proc., a Credit Agricole - o 176 proc. Za to o 12-13 proc. zmniejszyły się wydatki w tym zakresie Grupy ING i Banku Millennium.

Dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w 2011 roku PKO BP jako jedyny bank cennikowo wydał na reklamę telewizyjną ponad 100 mln zł. Inwestycje PKO BP w tym zakresie wzrosły w skali roku dokładnie o 98,2 proc. Przypomnijmy, że od wiosny ub.r. twarzą reklamową PKO BP jest Szymon Majewski, który w nowej kampanii odgrywa… cały ten bank (zobacz tę reklamę).

>>> Telekomy w telewizji: PTC 20 proc. więcej, Polkomtel 25 proc. mniej

Jeszcze większe wzrosty cennikowych wydatków na reklamę telewizyjną rok do roku osiągnęły AIB European Investments Limited, właściciel BZ WBK, oraz Bank BPH - odpowiednio 140 i 120,1 proc. W kampaniach BZ WBK w drugiej połowie ub.r. występował Antonio Banderas (zobacz jedną z reklam z jego udziałem), a Bank BPH jako jeden z nielicznych banków reklamował się bez celebrytów. Podobną strategię realizował Eurobank, którego telewizyjny budżet reklamowy zwiększył się o 98,3 proc.

Z kolei Credit Agricole - do października ub.r. funkcjonujący w Polsce jako Lukas Bank - przeznaczył na marketing telewizyjny aż o 175,9 proc. więcej niż Lukas Bank w 2010 roku. Przypomnijmy, że twarzą kampanii wspierającej ten rebranding była Juliette Binoche (więcej o tej akcji).

Natomiast Getin Holding, właściciel Getin Banku i Noble Banku, wydał na reklamę telewizyjną 85,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Wydatki Alior Banku wzrosły o 27,2 proc., a Providenta - o 26,7 proc.

Z drugiej strony Grupa ING przeznaczyła na spoty w telewizji 12,2 proc. mniej niż w 2010 roku. Natomiast wydatki Banku Millennium w tym zakresie spadły o 12,9 proc.

Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną (w zł)
bank20112010
PKO BP109 237 77055 108 382
AIB European Investments Limited88 210 01636 751 620
Getin Holding73 415 02139 498 963
ING Group69 131 48178 748 062
Bank BPH PBK58 879 11626 747 335
Alior Bank52 874 53341 567 059
Credit Agricole52 494 71619 023 797*
Euro Bank52 393 12826 416 978
 Bank Millennium50 619 31858 076 534
Provident Financial PLC48 038 32837 900 135
*dane dotyczą Lukas Banku, który w połowie ub.r. został zastąpiony przez Credit Agricole Bank Polska


 

Dołącz do dyskusji: Banki na reklamę tv: PKO, Agricole i BZ WBK dwa razy więcej, ING i Millennium mniej-top10

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
olo
jak mi PKO odpali 1 mln,to powiem czego nie robic w tej reklamie
odpowiedź
User
Marcin
@olo: a ego ci nie wystarczy? ;)
odpowiedź
User
olo
czy przez ego rozumiesz klepanie po plecach,
typu fajny gosciu jestes ?
wiec moje ego nie zalezy od innych
czy krzycza czy glaszcza,wisi mi to
kasa to jest kasa
kasa za prace/info
bo to jest praca/doswiadczenie
a ego ???? a co mnie to obchodzi
odpowiedź