SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

ASA zakazała dwóch hazardowych reklam

Brytyjska organizacja Advertising Standards Authority (ASA) wprowadziła zakaz dla dwóch reklam promujących hazard.

To pierwszy tego typu zakaz jaki zastosowała ASA od czasu, gdy we wrześniu ubiegłego roku w wielkiej Brytanii zaczęło obowiązywać nowe twarde prawo odnośnie reklam hazardu - informuje serwis Brand Republic.

Wówczas organizacja rozpoczęła trwający dwa miesiące monitoring wielu tego typu reklam. Zastrzeżenia pojawiły się w przypadku dwóch kampanii, prowadzonych przez hazardowych operatorów InterCasino i Paddy Power.

ASA uznała kampanię prasową internetowego kasyna Paddy Power za nieodpowiedzialną poprzez łączenie hazardu z "powodzeniem, seksualnym sukcesem i zwiększoną atrakcyjnością". W reklamie zamieszczonej m.in. w piśmie 'Times', pojawił się palący cygaro i trzymający w ręku lampkę szampana karzeł w limuzynie, otoczony dwoma pięknymi kobietami. Reklamie towarzyszył slogan: "Kto powiedział, że będąc małym nie możesz zarobić pieniędzy?". Regulator uznał, że reklama ta "sugeruje, iż hazard jest sposobem na poprawienie własnego wizerunku oraz zdobycie uznania i podziwu".

Z kolei telewizyjna kampania firmy bukmacherskiej InterCasino została skrytykowana za "komediowy, młodzieńczy humor mogący przemawiać do dzieci". Również w tej kampanii pojawiły się karły, tym razem wykonujące w kojarzących się z hazardem przebraniach (np. za kostkę do gry) kaskaderskie popisy.

Obie kampanie zostały przez ASA zabronione na rynku brytyjskim.

źródło: Brand Republic

  • Więcej informacji:
  • ASA

Dołącz do dyskusji: ASA zakazała dwóch hazardowych reklam

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl