SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Agencja Big Picture zrezygnowała ze współpracy z InPostem

Firma InPost nie współpracuje w zakresie komunikacji z agencją Big Picture, zamiast tego stawiając na projektowe umowy z kilkoma partnerami - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Zakończenie współpracy było wyłączną decyzją agencji.

"Przy tak dużej liczbie realizowanych działań zdecydowaliśmy się na zmianę modelu współpracy z agencjami PR, wybierając do projektowych realizacji kilka podmiotów" - przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl Wojciech Kądziołka, rzecznik prasowy InPost.

Z końcem marca InPost zakończył współpracę z agencja Big Picture, która kompleksowo odpowiadała m.in. za media relations i komunikację korporacyjną Grupy InPost.

Big Picture otrzymało propozycję dalszej pracy dla firmy InPost, natomiast agencja nie zdecydowała się na kontynuację współpracy w zaproponowanej formie - zakończenie jej jest wyłączną decyzją Big Picture.

- Możliwość towarzyszenia InPost była dla nas bardzo ciekawą przygodą. Pozostajemy zawsze do dyspozycji właściciela firmy, Rafała Brzoski, którego uważamy za postać wybitną i wizjonera. Faktycznie, podjęliśmy jednak decyzję o niekontynuowaniu współpracy z samym działem PR, koordynowanym przez Wojciecha Kądziołkę. Niezależnie od tego, zawsze trzymamy kciuki zarówno za firmę, jak i za pozostałe agencje - mówi Hanna Waśko, CEO Big Picture.

InPost pracuje w zakresie obsługi PR m.in. z Genesis PR i Walk PR.

Agencje zostały wybrane w konkursie ofert.

InPost ma już 20 tys. Paczkomatów w Polsce

Paczkomat numer 20 tys. w Polsce zainstalowano przy ulicy Kołobrzeskiej 6 w Olsztynie. InPost podkreśla, że w ramach swojego programu InPost Green City wokół maszyny posadzono rośliny, a na jej dachu rozchodniki, czyli powierzchnie czynne biologicznie, odprowadzające wody opadowe i dające schronienie miejskim owadom, a także ograniczające nagrzewanie się urządzenia.

- Paczkomat InPost to najbardziej ekologiczna forma dostawy e-commerce, redukująca emisję CO2 i ograniczająca ruch samochodów w polskich miastach. Rozwój naszej sieci to także ukłon w stronę coraz bardziej świadomego ekologicznych wyzwań polskiego konsumenta, który domaga się ograniczenia negatywnego wpływy biznesowej aktywności na stan naszej planety, a jest to możliwe właśnie dzięki szerokiej sieci urządzeń InPostu - podkreśla w komunikacie Rafał Brzoska, założyciel i prezes firmy.

W ub.r. 2,9 tys. nowych Paczkomatów

Na koniec ub.r. w naszym kraju działało 19 306 Paczkomatów, o 2 861 więcej niż rok wcześniej. InPost podkreśla, że jego maszyny są w zasięgu spaceru trwającego poniżej 7 minut dla 59 proc. Polaków, a w miastach - dla 85 proc. Ponadto 98 proc. przesyłek jest dostarczanych następnego dnia po nadaniu.

- Przeszliśmy bardzo długą drogę od urządzenia numer 1 do numer 20 000. W tym czasie zrewolucjonizowaliśmy polski rynek usług kurierskich, wprowadzając całkowicie nową jakość w Polsce, która jest teraz implementowana w europejskim e-commerce - podkreśla Rafał Brzoska.

- Zdecydowanie nie powiedzieliśmy ostatniego słowa, jeżeli chodzi o liczbę urządzeń Paczkomat. Nadal będziemy rozwijać tę sieć, także w Polsce, bo nasi klienci wciąż dopominają się o nowe lokalizacje, chociaż polska sieć urządzeń Paczkomat to największa tego typu infrastruktura w Europie - dodaje.

W ciągu nieco ponad dwóch lat liczba Paczkomatów w Polsce wzrosła o prawie 100 proc. Na koniec 2020 roku było 10 776 maszyn, a poziom 15 tys. przekroczono w październiku 2021 roku.

Zdecydowanie najwięcej maszyn InPost postawił w 2020 roku. W ub.r. przybyło ich mniej niż rok wcześniej, ale więcej niż w 2018 i 2019 roku. Obecnie koszty instalacji Paczkomatu zwracają się po ok. 14 miesiącach jego działania.

Już 9 tys. Paczkomatów za granicą

InPost swoje maszyny od kilku lat stawia także za granicą (w połowie 2021 roku za 513 mln euro przejął francuskiego operatora Mondial Relay). Na koniec ub.r. działało tam 8 633 Paczkomatów, ponad dwa razy więcej niż rok wcześniej (3 922).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W Wielkiej Brytanii w marcu br. uruchomiono Paczkomat nr. 5 tys., a we Francji w kwietniu przekroczono poziom 3 tys. - Obecnie koncentrujemy się na ekspansji na rynkach europejskich, gdzie trafia najwięcej naszych nowych urządzeń, ale nie zapominamy o rynku polskim - zapewnia Rafał Brzoska.

W ub.r. przychody grupy InPost poszły w górę o 54 proc. do 7,08 mld zł, a liczba dostarczonych paczek - o 44 proc. do 744,9 mln. Zysk netto zmalał natomiast z 491,3 do 456,5 mln zł, m.in. wskutek wyższych kosztów obsługi zadłużenia.

Dołącz do dyskusji: Agencja Big Picture zrezygnowała ze współpracy z InPostem

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ania
Jeżeli agencja sama rezygnuje z obsługi klienta i to tak dużego jak inpost, oznacza to tylko, że warunki współpracy na jakich chciał działać inpost musiały być wyjątkowo niekorzystne. Szacun dla agencji.
1 1
odpowiedź
User
mike
W obecnych czasach się ot tak nie rezygnuje z dobrej współpracy bo o nowych klientów ciężko... chyba, że współpraca była nie dobra.
26 6
odpowiedź
User
Krakoo
Brzoska wizjoner hehe
20 4
odpowiedź